اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دسترسی بالانشین‌ها به آب سخت‌تر می‌شود

افت فشار آب در اصفهان ماندگار است

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از تداون افت فشار آب در اصفهان خبر داد و از شهروندان خواست تا در مصرف آب صرفه‌جویی موثر داشته باشند.

افت فشار آب در اصفهان ماندگار است

مجتبی قبادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان گفت: منابع تأمین آب شرب اصفهان به شدت کاهش داشته و نمی‌توان انتظار بازگشت فشار آب به حالت طبیعی را داشت.

وی اظهار کرد: با استمرار شرایط خشکسالی برای هفتمین سال تأثیر عمیق و شدیدی بر منابع آبی از جمله سطحی و زیرزمینی داشته است و ذخیره پشت سد زاینده‌رود به کمتر از 10 درصد از ظرفیت خود رسیده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تصریح کرد: چاه‌های فلمن نیز که دومین منبع تأمین آب اصفهان هستند از ظرفیت 4 هزار لیتر به 150 لیتر رسیده‌اند که این موضوع نشان می‌دهد آبی در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان نیست تا بتواند آن را در اختیار مردم قرار دهد.

وی بیان کرد: در صورت عدم صرفه‌جویی موثر مردم حداقل به میزان 20 درصد مصرف فعلی، شاهد افت شدید آب و احتمالا قطعی آن در طبقات بالا به ویژه در زمان‌های اوج مصرف خواهیم بود.

قبادیان افزود: دغدغه کنونی این شرکت با توجه به کاهش شدید منابع آبی در پشت سد زاینده‌رود حفظ ذخیره موجود برای برنامه‌ریزی در فصل تابستان آینده است و امیدواریم با صرفه‌جویی در مصرف آب از سوی مردم و حفظ هر چه بیشتر این ذخیره در تابستان با مشکلات کمتری مواجه شویم.

وی لزوم توجه به صرفه‌جویی را مخصوص شرایط کنونی ندانست و بیان کرد: با توجه به استمرار خشکسالی، تغییر اقلیم، تأثیر عمیق خشکسالی بر منابع آبی طی 7 سال گذشته و افزایش جمعیت لزوم صرفه‌جویی بیشتر در این زمینه به منظور تأمین آب مورد نیاز در پشت سد لازم و ضروری است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: چنانچه توصیه‌های این شرکت برای صرفه‌جویی در مصرف آب جدی تر گرفته می‌شد اکنون مشکل کمتری برای تأمین منابع آبی داشتیم و اگر این هشدار امروز جدی گرفته نشود، در آینده با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منابع آبی برای تأمین منابع آب شرب مورد نیاز شهروندان اصفهانی به حداقل ممکن رسیده و آژیرهای خطر در این زمینه را به صدا درآورده است.

انتهای پیام/63031/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول