اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکز بین‌المللی امت واحده:

وحدت گفتمان تمدنی است

عضو شورای مرکز بین‌المللی امت واحده در زمینه هفته وحدت گفت: وحدت یک مسئله تمدنی است و باید به آن به عنوان گفتمان تمدنی نگاه شود.

وحدت گفتمان تمدنی است

علیرضا کمیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: این مرکز از سال 87 شروع به کار کرده و یکی از مهمترین عرصه‌های فعالیت این مرکز در زمینه تبیین گفتمان وحدت شیعه و سنی است.

کمیلی خاطرنشان کرد: گروه‌های تندرو در میان شیعیان و اهل تسنن وجود دارد که باید برای آنها گفتمان وحدت اسلامی تبیین و نهادینه شود که در این زمینه این مرکز کارهای مختلفی از جمله چاپ جزوات، برگزاری سلسله جلسات هفته‌ای، اردوها، اعزم گروه‌های تبلیغی و ... انجام داده است.

وی در زمینه اهداف تبیین گفتمان وحدت اسلامی گفت: تبیین این موضوع تنها توسط رهبران صورت نمی‌گیرد و باید در این زمینه تشکل‌ها و موسسات خصوصی وارد شوند و البته گروه‌های تندرو از جمله تکفیری‌ها با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در صدد اختلاف هستند.

کمیلی در ادامه گفت: نهادهای دولتی در موارد مختلفی توانمندی دارند، اما در یکسری از بخش‌های وزارتخانه‌های دولتی نمی‌توانند با سازمان‌های غیردولتی ارتباط برقرار کرده و آرمان‌های انقلاب اسلامی را دنبال کنند، از این رو وجود مراکز خصوصی در چنین مواردی الزامی است.

مسئول دفتر اتحادیه بین‌المللی امت واحده در قم عنوان کرد: این مرکز یک مجموعه بین‌المللی بوده که به شکل‌های مختلف با کشورهای دنیا به خصوص آسیا در ارتباط است و چندین اردو هم در این زمینه برگزار شده است.

کمیلی خاطرنشان کرد: فلسطین یکی از نقاط مشترکی است که می‌توان با خیلی از کشورها ارتباط برقرار کرد، حتی با کشورهایی که مشکل داریم و ما باید از این نقاط مشترک برای ارتباط و وحدت بین ملل استفاده کنیم.

وی در زمینه هفته وحدت اظهار داشت: وحدت یک مسئله تمدنی است و باید به آن به عنوان گفتمان تمدنی نگاه شود، به همین دلیل شعار مرکز این است «اگر مسئله‌مان عزت و بازگرداندن قدرت مسلمانان است باید همه هفته‌ها،‌ هفته وحدت باشد.»

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد مناسبتی کار کردن است،‌ متاسفانه شاهد هستیم حتی صدا و سیما در بعضی از موارد برخورد مناسبی با موضوعات دارد و هفته وحدت هم یکی از این موارد است.

عضو شورای مرکز بین‌المللی امت واحده خبر داد: مطلبی با عنوان «چرا سخنان آقا شنیده نمی‌شود؟» توسط این مرکز منتشر شده که نشان می‌دهد مقام معظم رهبری 50 مورد تاکید در زمینه وحدت و بیداری اسلامی داشته‌اند، اما با توجه به همه این تاکیدات متاسفانه کمترین کار در این زمینه انجام شده است.

کمیلی دلیل درک نکردن عمیق وحدت را تربیت سنتی دانست و گفت: معیارها و آموزش‌ها بر مبنای آرمان‌های انقلاب اسلامی نبوده است.

وی اظهار داشت: پیامبر محور وحدت مسلمین جهان است و این را وقتی به پیامبر (ص) توهین می‌شود، می‌توانیم ببینیم که در تمام کشورهای اسلامی برای دفاع و حفظ شأن ایشان اعتراضات خود را مطرح می‌کنند، لذا ارادت به پیامبر (ص) نمونه‌ای از اشتراکات مسلمانان در جهان است.

مسئول دفتر اتحادیه بین‌المللی امت واحده در قم از جمع‌آوری ترانه‌های جهانی در مدح پیامبر(ص) خبر داد و گفت: به همت گروه رسانه‌ای نشریه الکترونیکی اخوت و به مناسبت میلاد پرخیر و برکت پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت گلچینی از آثار مسلمانان شیعه و اهل سنت از سراسر جهان و به زبان‌های گوناگون در مدح پیامبر اکرم گردآوری شده است که علاقه‌مندان برای استفاده از آنها می‌توانند به آدرس www.okhowah.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/2258/ب30/آ3004
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول