اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

مسلمانان جهان با وحدت ‌‌به یک ابر‌قدرت بلامنازع در جهان تبدیل ‌می‌شوند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: ‌مسلمانان جهان با وحدت ‌‌به یک ابر‌قدرت بلامنازع در جهان تبدیل ‌می‌شوند.

مسلمانان جهان با وحدت ‌‌به یک ابر‌قدرت بلامنازع در جهان تبدیل ‌می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن‌‌های هنری و ادبی که با گرامیداشت هفته وحدت برگزار شد، اظهار داشت: وحدت رمز پیشرفت و ترقی مسلمانان است که این وحدت می‌تواند مسلمانان را به یک ابر‌قدرت بلامنازع در جهان تبدیل کند که استکبار جهانی با درک این مسئله و با هدف مقابله با توسعه و پیشرفت و ترقی مسلمانان جهان دست به تفرقه و ایجاد شکاف بین مسلمانان زده است و مسلمانان هم ناخواسته و ناآگاهانه وارد این گود شده‌اند و وارد شدن به این گود منجر به عقب ماندن مسلمانان از قافله توسعه و پیشرفت علمی، صنعتی، اقتصادی و نظامی خواهد بود.

وی ادامه داد: راه چاره بیرون رفت از تفرقه، چندصدایی و درگیری مسلمانان داشتن بصیرت، آگاهی، وحدت و همدلی است که این مسئله خوشبختانه در بین مسلمانان شیعی و سنی حاکم است و مسلمانان این قلب تپنده جهان اسلام در کنار هم به خوشی و خوبی زندگی می‌کنند.

دشتی با اشاره به جایگاه اخلاق در هنر گفت: اخلاق پالاینده هنر از پلیدی و زشتی است و آن را تهذیب‌ می‌کند و به هنرمند اعتلا می‌بخشد و اخلاق‌مداری می‌تواند به هنرمند جهت دهد زیرا نوع اخلاق حاکم بر انسان، تعیین کننده نوع هنر اوست و اینکه گفته می‌شود هنر آزاد از هرگونه اخلاق است سخنی نسنجیده و نادرست است و اخلاق در هنر مایه افزایش ذوق هنری هنرمند است و مردم را با هنر متعالی دمساز می‌کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: هنرمند متعهد با مسلح شدن به فضایل اخلاقی و آراسته شدن فضیلت و کمالات می‌تواند همانند پیامبران الهی هدایتگر افراد جامعه باشند و هدف ما در بسیج هنرمندان نیز تربیت هنرمندان متعهد و اخلاق‌گرا است.

دشتی یادآور شد: ما معتقدیم نمی‌توان بر هنرمند در خلق آثار هنری تعیین تکلیف کرد چرا که اگر هنرمند تحت تعالیم ارزش‌های الهی قرار گیرد خود به خود دنبال کارهای ارزشی و فاخر خواهد رفت.

این مسئول با اشاره به تشدید جنگ نرم دشمنان در سال‌های اخیر گفت: دفاع از اقتدار دستاوردها و آرمان‌های نظام اسلامی در این دوران سخت‌تر از هشت سال جنگ تحمیلی است چرا که دشمن در جنگ پنهان و در لایه‌های اجتماعی تلاش می‌کند با ابزارهای مختلف دستاوردهای ما را زیر سئوال ببرد و تنها ابزار مقابله با نیرنگ رسانه‌ای آنها توسل به ابزار هنر و رسانه ارزشی است.

دشتی با اشاره به نقش هنر متعهد در جنگ نرم تاکید کرد: یکی از ابزارهای تاثیر‌گذار در جامعه که می‌تواند ارزش‌های اسلامی و توانمندی‌های کشور را به زیبایی به تصویر بکشد رسانه‌های جمعی از جمله فیلم و سینما است.

وی بیان داشت: هنرمندان اردبیل از جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور برخوردارند و دارای توانمندی‌های منحصر بفردی در زمینه‌های فرهنگی و هنری هستند که نیاز به حمایت و برنامه‌ریزی دارند و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در شأن این هنرمندان می‌توان شاهد شکوفا شدن این استعدادها و توانمندی‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در پایان سخنان خود وظیفه و ماموریت هنرمندان به ویژه هنرمندان بسیجی را دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های بلند ترسیم شده معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: موفقیت در این عرصه نیازمند بصیرت، آگاهی، ایثار و از خودگذشتگی است.

انتهای پیام/62004/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول