اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

راهکار توسعه کشاورزی در بوشهر مصرف بهینه آب‌ و مهار روان‌آب‌هاست

استاندار بوشهر با بیان اینکه توسعه کشاورزی بوشهر در گرو مصرف بهینه آب، ساخت سدها و مهار روان‌آب‌هاست گفت: راهکار توسعه کشاورزی در استان بوشهر مصرف بهینه آب‌های موجود و ساخت سدها و بندها برای مهار روان‌آب‌هاست.

راهکار توسعه کشاورزی در بوشهر مصرف بهینه آب‌ و مهار روان‌آب‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی سالاری ظهر امروز در نشست با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی، شیلات، امور عشایری و دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است گفت: به ثمر نشاندن این ظرفیت‌ها استان بوشهر را در توسعه شتاب می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در پنج محور آبزی‌پروری، توسعه کشاورزی، صنایع وابسته به دریا، کشاورزی، پتروشیمی و گردشگری قابل توسعه و پیشرفت است گفت: بخش عمده‌ای از این ماموریت مهم بر عهده جهاد کشاورزی است چراکه عرصه فعالیت جهاد کشاورزی بخش عمده‌ای از طرح‌های توسعه‌ای را در بر می‌گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه توسعه کشاورزی بوشهر در گرو مصرف بهینه آب، ساخت سدها و مهار روان‌آب‌هاست گفت: راهکار توسعه کشاورزی در استان بوشهر مصرف بهینه آب‌های موجود و ساخت سدها و بندها برای مهار روان‌آب‌هاست.

وی بخش زراعت، باغداری و دامداری را از دیگر محورهای توسعه استان بوشهر دانست و افزود: برای رونق این بخش‌ها باید با برنامه‌ریزی و طراحی‌های نوین راهکارهای مهم و اساسی ارائه شود.

سالاری بر تغییر روش‌های آبیاری سنتی در کشاورزی تاکید کرد و گفت: هر چند استان بوشهر در بخش تولید و منابع آبی با چالش روبه‌رو است ولی باید از همین آب موجود بهترین و بیشترین بهره را برای توسعه بخش کشاورزی برد که با استفاده از روش‌های آبیاری نوین امکان‌پذیر است.

وی حوزه شیلات را نقطه قوت استان بوشهر دانست و خاطرنشان کرد: عرصه شیلات و آبزی‌پروری استان بوشهر در کشور پیشتاز است که با توسعه طرح‌های پرورش آبزیان این نقطه قوت، شتاب می‌گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه به سبب تنوع فعالیت‌های کشاورزی رغبت سرمایه‌گذار به این بخش بیشتر است گفت: بخش کشاورزی یک ظرفیت بی‌نظیر دارد که می‌تواند کمتر به منابع دولتی متکی باشد به همین خاطر باید زمینه استفاده از منابع مالی بخش خصوصی برای توسعه بخش کشاورزی فراهم شود.

سالاری بر بهره‌برداری از ظرفیت صندوق توسعه ملی تاکید کرد و گفت: استان بوشهر مانند دیگر استان‌ها از ظرفیت صندوق توسعه ملی به خوبی استفاده نکرده است.

وی تکریم مردم  و پاسخگویی به مطالبات آنان را یک ضرورت دانست و گفت: از مدیران بخش کشاورزی انتظار داریم احترام مردم را بیشتر رعایت کنند و در هر شرایطی پاسخگوی سوالات و درخواست‌های آنان باشند و با استدلال در کوتاه‌ترین مدت پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

استاندار بوشهر پاسخ ندادن به درخواست‌ها و سوالات مردم را بی‌توجهی به آنان دانست و گفت: بی‌توجهی به مطالبات مردم نوعی بی‌احترامی به آنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/66006/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول