اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

پرداخت یارانه به 800 نفر در مراکز توانبخشی خراسان‌جنوبی

معاون سابق امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 46 مرکز توانبخشی در استان گفت: در حال حاضر به 800 نفر یارانه پرداخت می‌شود.

پرداخت یارانه به 800 نفر در مراکز توانبخشی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالله عباس‌آبادی ظهر امروز در شورای معاونان بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: در سایه عنایات الهی حدود 23 ماه به عنوان معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همکاری داشتم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مدت مسئولیت خویش، تصریح کرد: در زمینه مناسب‌سازی طی این مدت 100 جلسه کمیته مناسب‌سازی تشکیل شده است.

مناسب‌سازی 35 درصد خراسان جنوبی

معاون سابق امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی اذعان داشت: مناسب‌سازی استان از 25 درصد  در سال 90 به 35 درصد در حال حاضر افزایش یافته است.

عباس‌آبادی از برگزاری کمیته‌های مناسب‌سازی استان طی مدت خدمت خود خبر داد و گفت: این کمیته‌ها به منظور تسهیل تردد و ایاب و ذهاب معلولان و سالمندان در محیط شهری، و در راستای پیگیری توسعه فضاهای مناسب‌سازی شده در مبلمان شهری و ادارات و اماکن دولتی انجام شده است.

وی با بیان این‌که 46 مرکز توانبخشی شبانه‌روزی و روزانه در استان فعالیت دارد، متذکر شد: طی دو سال گذشته پرداخت یارانه  به ازای هر نفر 140 هزار تومان از 397 نفر به 804 نفر ارتقاء یافته است.

پرداخت یارانه به 541 نفر در مراکز توانبخشی

معاون سابق امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پرداخت یارانه در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی بهزیستی نیز از 531 نفر به 541 نفر افزایش داشته است.

عباس‌آبادی افزود: طی دو سال گذشته پرداخت یارانه به مرکز کارگاه‌های تولیدی و حمایت، از 55 نفر به 90 نفر رسیده است.

وی با اشاره به این‌که طرح مراقبت در منزل امسال برای نخستین‌بار در استان و به صورت پایلوت در قاین اجرا شده است، یادآور شد: پرداخت یارانه برای این طرح از 230 نفر به 290 نفر ارتقاء یافته است.

تحقق 75 درصد مصوبات شورای ساماندهی سالمندان خراسان جنوبی

معاون سابق امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط با شورای ساماندهی سالمندان این استان خاطرنشان کرد: این شورا از سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده و از ابتدای شکل‌گیری تاکنون هشت جلسه با 91 مصوبه برگزار شده که 75 درصد مصوبات آن محقق شده است.

عباس‌آبادی با اشاره به کمیسیون‌های پزشکی تشخیص نوع و تعیین شدت معلولیت اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ‌I.C.F این کمیسیون در هشت شهرستان استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: پیگیری اجرای طرح اشتغال حمایت شده معلولان با اخذ اعتبار 500 میلیون ریال، تامین بخش حرفه‌آموزی موسسه نشاط قاین با ظرفیت 25 نفر و تامین بخش روزانه به مرکز درمان و توانبخشی بیماران مزمن مهدیس قاین با ظرفیت 20 نفر از جمله اقدامات صورت گرفته حوزه توانبخشی طی دو سال گذشته بوده است.

به زودی/ راه‌اندازی مرکز سالمندان حاجی‌آباد بیرجند

معاون سابق امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: تامین بخش روزانه سالمندان موسسه خیریه گوهر قاینات با ظرفیت 20 نفر، افزایش ظرفیت مرکز مهرگان، حامی، رشد و دستان پر تلاش در بیرجند از دیگر اقدامات این حوزه بوده است.

عباس‌آبادی از راه‌اندازی و تامین مرکز سالمندان حاجی‌آباد بیرجند خبر داد و افزود: این مرکز به زودی افتتاح می‌شود.

وی در ارتباط با طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) یادآور شد: این طرح به عنوان یک نهاد مردمی و اجتماعی، در سطح جوامع روستایی و به منظور استفاده از ظرفیت جامعه و مشارکت افراد معلول و خانواده آنان تشکیل شده است.

359 هزار و 891 نفر زیرپوشش طرح CBR

معاون سابق امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح cbr در استان، خاطرنشان کرد: این طرح از سال 85 فعالیت خود را آغاز کرد و در تمامی شهرستان‌های استان در حال اجرا است.

عباس‌آبادی افزود: تا‌کنون 359 هزار و 891 نفر زیرپوشش این طرح قرار گرفته‌اند و از این تعداد 7 هزار و 245 نفر معلول شناسایی شده است.

انتهای پیام/69017/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول