اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته وحدت صورت می‌گیرد

نشست مشترک روحانیون اهل سنت و شیعه در آذربایجان غربی

مدیر کل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته وحدت نشست مشترک با روحانیون اهل سنت در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

نشست مشترک روحانیون اهل سنت و شیعه در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نشست مشترک با روحانیون اهل سنت، مراجع و دعوت از آنان برای حضور در جشن مشترک و برنامه‌های جداگانه‌ای که در همه مدرسه‌های علوم دینی در حال انجام بوده از برنامه‌های هفته وحدت در حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به اهمیت هفته وحدت، ابراز داشت: از اقدامات امام خمینی (ره) برای تحقق وحدت بین مسلمانان این بود که از 12 ربیع‌الاول تا 17 ربیع‌الاول را به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) هفته وحدت نامیدند.

قهرمانی یادآور شد: از نظر امام خمینی (ره)  کسانی که تفرقه‌اندازی می‌کنند نه طرف شیعه و نه طرف سنی هستند بلکه اساسا با اسلام مخالف هستند پس لازم و ضروری است که مسلمانان با هم در مقابل این دشمنان مشترک متحد باشند.

مدیر کل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: امام خمینی (ره)  با تشکیل حکومت اسلامی، با الهام‌گیری از دین اسلام و با اجرای احکام عادلانه آن سعی کردند وحدت را بین عموم ملت ایران ایجاد و حفظ کنند و همواره بر وحدت ملی تأکید داشتند.

قهرمانی متذکر شد: در راستای حفظ وحدت ملی بین تمام اقشار جامعه، امام خمینی (ره) به اقلیت‌های مذهبی که در ایران هستند، توجه داشتند و به حفظ وحدت کلمه با بقیه مردم ایران سفارش کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) بارها در سخنان خود ملت ایران را به حفظ وحدت و اتحاد سفارش کرده‌اند و وحدت عموم ملت را رمز پیروزی می‌دانستند در واقع وحدت ملی سبب به ثمر رسیدن انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) شد.

انتهای پیام/61005/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول