اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان:

دریاچه زریوار در حال مرگ تدریجی است/ثبت زریوار در کنوانسیون رامسر‌

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: دریاچه زریوار به عنوان بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان در حال مرگ تدریجی است که ثبت آن به عنوان تالاب در کنوانسیون رامسر، از مرگ تدریجی این مهم جلوگیری می‌کند.

دریاچه زریوار در حال مرگ تدریجی است/ثبت زریوار در کنوانسیون رامسر‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری صبح امروز در شورای برنامه‌ریزی استان کردستان در سالن دولت استانداری اظهار داشت: در سفر نخست هیئت دولت نهم به استان کردستان مصوب شد که دریاچه زریوار به عنوان تالاب در کنوانسیون رامسر ثبت شود.

به گفته معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان، این مصوبه تاکنون عملی نشده است و اگر زریوار به عنوان تالاب در کنوانسیون رامسر ثبت شود از حمایت‌های ملی و بین‌المللی در بحث اعتباری برخوردار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که دریاچه زریوار به عنوان تالاب ثبت شود، محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند اما از روند مرگ تدریجی آن جلوگیری خواهد کرد چراکه برای حفظ آن اعتباراتی اختصاص می‌یابد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان تصریح کرد: در اختصاص اعتبارات به این پروژه عظیم محدودیت‌هایی وجود دارد ولی اگر ثبت آن به عنوان تالاب انجام شود، دریاچه حفظ می‌شود.

ازهاری گفت: نیزارهای دریاچه روز به روز در حال افزایش است و با این روند تا 10 سال آینده اثری از دریاچه زریوار باقی نمی‌ماند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان اضافه کرد: باید ظرفیت‌های گردشگری و زیست‌محیطی دریاچه زریوار در مطالعات دیده شود و مشاوری جامع‌نگر روی این ظرفیت خوب استان مطالعه نماید.

ازهاری یادآور شد: اقداماتی از قبیل بحث جمع‌آوری فاضلاب روستاهای اطراف دریاچه و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر مریوان در راستای حفظ دریاچه زریوار انجام شده است اما باز نیاز به مطالعه دارد.

وی در پایان بحث گردشگری دریاچه زریوار را با اهمیت دانست و گفت: در مطالعه این دریاچه باید ظرفیت گردشگری آن مدنظر قرار بگیرد و به آن توجه ویژه‌ای بشود.

انتهای پیام/79003/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول