اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت هپکو اراک:

شرکت هپکو تنها تولیدکننده ماشین‌آلات راهسازی در خاورمیانه است

مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: شرکت هپکو تنها تولیدکننده ماشین‌آلات راهسازی در خاورمیانه است.

شرکت هپکو تنها تولیدکننده ماشین‌آلات راهسازی در خاورمیانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، لطف‌الله سعیدی شامگاه چهارشنبه در جریان بازدید استاندار مرکزی از شرکت هپکو اراک اظهار داشت: برخورداری از امکانات سخت افزاری، تامین قطعات محصولات تولیدی، طراحی و ساخت محصولات تولیدی از 30 تا 80 درصد در شرکت و ارائه خدمات پس از فروش از توانمندی‌های صنعتی شرکت هپکو است

وی با اشاره به تولید انواع ماشین آلات راهسازی نظیر لودر و گریدر، بیل، انواع غلتک و... در شرکت هپکو، خاطرنشان کرد: تولید 85 درصد غلتک کشور در اختیار شرکت هپکو است.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک تصریح کرد: شرکت هپکو که یک سرمایه منحصر به فرد در کشور و کم‌نظیر در آسیا است از زیرساخت‌های مناسب و بسیار خوبی برای تولید انواع ماشین‌آلات راهسازی برخوردار بوده و از توان مهندسی و طراحی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

سعیدی به سابقه طولانی همکاری شرکت هپکو با شرکت‌های  Libherr،  Volvo, Komatsu, Newholland به عنوان برندهای جهانی اشاره و بیان کرد: هدف از همکاری با برندهای جهانی تولید محصولات مشترک و مورد نیاز کشور است.

وی در بیان توان طراحی و ساخت شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو، ابراز داشت: 64.3 درصد ارزش گریدر تولیدی این شرکت تولید داخل است و 64.7 درصد قطعات غلتک تولیدی این شرکت نیز قطعات تولید داخل است.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک با بیان اینکه شرکت هپکو دارای بیش از 43 نمایندگی خدمات پس از فروش در کشور است، بحران تحریم‌های بین‌المللی، بحران مالی و بحران بازار را از چالش‌های پیش‌روی شرکت هپکو عنوان کرد.

سعیدی، ارتباط با شرکای خارجی در اثر تحریم‌ها و عدم امکان تأمین محصول و قطعات را از جمله مشکلات شرکت برشمرد و از معطل ماندن 120 میلیارد ریال سرمایه این شرکت با بهره سالیانه 28% در قالب ماشین‌آلات ساخته شده و مانده طی دو سال اخیر خبر داد.

وی، بازگشت تعرفه حقوق و سود بازرگانی به سطح سال 90 و پیشگیری از بازگشت برندها به بازار ایران با رویکرد صرفاً بازرگانی را از جمله راهکارهای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی دانست و بر فراهم کردن بسترهای لازم این راهکارها توسط دولت تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک، مهم‌ترین مشکلات مالی شرکت را مشکلات شدید در تأمین نقدینگی از سیستم بانکی کشور و سی برابر شدن حجم نقدینگی مورد نیاز با توجه به نرخ ارز و عدم ارائه خدمات بانکی برای گشایش اعتبار اسنادی در کنار کمبود نقدینگی ناشی از کاهش فروش محصولات بیان کرد و راه کار مقابله با بحران مالی شرکت را حل مشکل بدهی معوق شرکت هپکو به سیستم بانکی و تخصیص یک بسته اعتباری ارزی و ریالی به عنوان سرمایه در گردش تولید عنوان کرد.

سعیدی اضافه کرد: شرکت هپکو در سال گذشته 69 درصد ظرفیت خالی و جذب نشده داشته است و در سال جاری این ظرفیت خالی به 80 درصد افزایش یافته است.

وی، تداوم تولید ماشین‌آلات راهسازی با ترغیب دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت در تامین ماشین‌آلات از طریق هپکو و در قالب قراردادهای متمرکز با سازمان‌ها، شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی و ادارات آب، برق، گاز و..، همکاری شرکت هپکو با معاونت امور معادن و صنایع معدنی در راستای تامین و تولید ماشین‌آلات معدنی را از جمله راهکارهای مقابله با بحران بازار برشمرد.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک، فعال کردن چرخه تولید ماشین‌آلات کشاورزی، بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهسازی و معدنی و تداوم ساخت تجهیزات سنگین در پروژه‌های مرتبط با بخش انرژی کشور را از دیگر راهکارهای برون رفت این شرکت از مشکلات موجود عنوان کرد.

سعیدی با بیان اینکه شرکت هپکو توانسته با برخورداری از نیروی انسانی ارزشمند به شرکتی قدرتمند در زمینه تولید انواع گریدر، غلتک، لودر، بیل‌های مکانیکی و... تبدیل شود از تولید تراکتور نیمه سنگین X1304 در این شرکت خبر داد و عنوان داشت: تولید بی‌سابقه این نوع تراکتور با قدرت 130 اسب بخار با توجه به تغییر رویکرد کشاورزی و کشت مستقیم ، در شرکت هپکو آغاز شده است و تا پایان سال 20 دستگاه از این محصول وارد بازار خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: در صورت حل مشکلات کارخانه هپکو و رونق گرفتن بازارهای خارجی تولیدات این شرکت، می‌توانیم به قطب تولید ماشین‌آلات راهسازی و کشاورزی خاورمیانه تبدیل شویم.

انتهای پیام/87001/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول