اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیجار:

فرقه‌های انحرافی تهدیدی برای وحدت جهان اسلام هستند

امام جمعه اهل سنت بیجار فرقه‌های انحرافی و بدعت‌گذاران در دین را از خطرات بالقوه جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: فرقه‌های انحرافی تهدیدی برای وحدت جهان اسلام هستند.

فرقه‌های انحرافی تهدیدی برای وحدت جهان اسلام هستند

ماموستا معروف خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن تبریک هفته وحدت به تمامی مسلمین جهان خصوصا مردم کردستان که همواره نماد اتحاد در ایران هستند گفت: وحدت یکی از رموز موفقت جامعه اسلامی و زمینه‌ساز پیشرفت و رشد انسان‌ها است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد انگیزه دشمنان از ایجاد تفرقه در جامعه اسلامی، گفت: دشمنان اسلام از گسترش دین مبین اسلام در جهان به شدت می‌هراسند از این رو می‌کوشند به هر شکل ممکن مانع از تحقق این موضوع شوند.

خالدی خاطرنشان کرد: از بدو اسلام تاکنون هرگاه امت اسلامی به معنای واقعی کلمه، واحد بوده توانسته است در برابر دشمنان دست برتر را داشته باشد.

ماموستا خالدی افزود: گروه‌های تکفیری و سلفی که در دنیا در حال خونریزی هستند دست‌پرورده و مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و برنامه‌های آنها را به طور تمام و کمال اجرا می‌کنند.

به گفته وی، اهدافی که این فرقه‌ها دنباله رو آنها هستند همان آرزوهایی است که دشمنان شماره یک اسلام و مسلمانان قرن‌ها است در پی تحقق آن هستند.

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه وحدت میان مسلمانان از دستورات صریح و مؤکد دین اسلام است گفت: پیامبر گرامی اسلام خود پرچمدار این وحدت در جامعه اسلامی بودند.

به گفته خالدی، هر زمان مسلمانان میان یکدیگر بحث و جدل‌های بیهوده داشته‌اند دشمنان خشنود و امیدوار به ایجاد تفرقه در میان مسلمین شده‌اند از این رو با وحدت نباید هیچ‌گونه بهانه و فرصتی به دشمنان قسم‌خورده اسلام برای رسیدن به اهداف شومشان دهند.

وی با بیان اینکه در ایران اسلامی شیعه و سنی برادروار و با اتحاد کامل آرمان‌های نظام اسلامی و انقلاب را پیش می‌برند افزود: ایران اسلامی نمادی بارز در جهان اسلام از اتحاد و و حدت میام مسلمین و الگویی برای تمامی جهانیان است.

علما و روحانیون در خط مقدم حفظ وحدت هستند

امام جمعه اهل سنت بیجار با تأکید بر اهیمت نقش روحانیون اظهار کرد: علما در خط مقدم جبهه وحدت قرار دارند که این مسئله از اثرگذاری فراوان آنها حکایت می‌کند.

خالدی با بیان اینکه علما و روحانیون در خط مقدم حفظ وحدت هستند، خاطرنشان کرد: امروز نیز علما و روحانیون وظیفه خطیری برای حفظ و تقویت این وحدت در جامعه عهده دارند و  باید به نحو مطلوب آن را عملی کنند.

به گفته وی، روشنگری مردم و افشای دست‌هایی که از این گروه‌ها حمایت می‌کنند در کنار بازگو کردن نیات شوم تکفیری‌ها از جمله رسالت‌هایی است که بر عهده بزرگان و مبلغان دینی است.

امام جمعه اهل سنت بیجار در بیان اهیمت نقش روحانیون در این موضوع اظهار کرد: علما در خط مقدم جبهه وحدت قرار دارند که این مسئله از اثرگذاری فراوان آنها حکایت می‌کند.

ماموستا خالدی فرقه‌های انحرافی و بدعت‌گذاران در دین را از خطرات بالقوه جامعه اسلامی دانست و افزود: تنها با هوشیاری مسلمانان این خطر دفع خواهد شد.

وی در پایان اذعان کرد: امید است امت اسلامی با درک صحیح از موقعیت و شرایط حساس کنونی در برابر این بحران‌ها به خوبی ایستادگی و به سمت آرمان‌های الهی حرکت کند.

انتهای پیام/79015/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول