اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فریمان مطرح کرد

مبارزه علمی با افکار انحرافی در صدر اقدامات امام رضا(ع)

امام جمعه فریمان گفت: در دوران امامت امام رضا(ع) تفکرات متعدد انحرافی به وجود آمده بود که باید با آنها مبارزه علمی و کارشناسی صورت می‌گرفت و پاسخ‌های علمی به آنها داده می‌شد.

مبارزه علمی با افکار انحرافی در صدر اقدامات امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از فریمان، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری صبح امروز در جمع عزاداران فریمانی اظهار داشت: از ویژگی دوره امام رضا(ع) ورود بیش از حد صاحبان سایر ادیان گوناگون به حوزه جغرافیایی اسلام بود و این امر می‌طلبید که امام به توسعه علم و تقویت قدرت مناظره با دیگران همت کند و این مسئله نمود بسیار فراوانی در دوره ولایت‌عهدی آن حضرت پیدا کرده بود.

طباطبایی با بیان اینکه یکی از القابی که درباره امام رضا(ع) مطرح شده «عالِم آل محمد(ص)» است، اظهار داشت: در دوران امامت امام رضا(ع) تفکرات متعدد انحرافی به وجود آمده بود که لازم بود با آنها مبارزه علمی و کارشناسی صورت گیرد و پاسخ‌های علمی به آنها داده شده و اقدامات صحیحی برای اصلاح امور انجام شود.

وی گفت: اصلاح امور فرهنگی و اعتقادی در امور مربوط به امامت و اهل بیت(ع) و همچنین در امور توحید و مبارزه با افکار انحرافی که کارهای علمی و کارشناسی را مطالبه می‌کرد سبب شد که امام به لقب «عالم آل محمد» ملقب و مشهور شود.

وی در پایان گفت: دوران پربرکت و همراه با کرامات و وقایعی که قبل و بعد از ولادت امام رضا (ع) از مدینه تا مرو و مدت امامت ایشان رخ داد، همگی دلالت بر عظمت بیکران امام رضا (ع) دارد که از جمله آن می‌توان به پیش‌بینی حضرت درباره یکی بودن محل دفن خود و هارون و کشته شدن امین به دست مأمون اشاره کرد و حتی بزرگان اهل سنت نیز این کرامات را تایید کرده‌اند.

انتهای پیام/2202/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول