اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده رئیس کمیته مساجد دهه فجر کشور:

مساجد در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن محل آغاز راهپیمایی باشند

نماینده رئیس کمیته مساجد دهه فجر کشور گفت: مساجد در روز راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن محل آغاز راهپیمایی باشند.

مساجد در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن محل آغاز راهپیمایی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید مرتضی طاهریان ظهر امروز در نشست اعضای کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی در استان مرکزی، اظهار داشت: مسجد در دوران پیروزی انقلاب مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مراکز بوده است، امروز نیز باید مساجد به نقش خود در زمینه حفظ، استمرار و تداوم انقلاب عمل کنند.

وی تصریح کرد: مساجد از مراکز مورد اعتماد مردم هستند و باید در روز راهپیمایی 22 بهمن محل آغاز راهپیمایی بوده و در طول مسیر راهپیمایی نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام کنند.

نماینده رئیس کمیته مساجد دهه فجر کشور بر لزوم برخورداری مساجد از امام جماعت جدی‌ در اجرا و انجام اقدامات فرهنگی تاکید کرد و گفت: امام جماعت مساجد باید با پیگیری‌‌های خود زمینه رونق فعالیت‌های فرهنگی در مساجد را فراهم سازند و باید گفت مساجدی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق هستند که از امام جماعت فعال و جدی در برنامه‌ها برخوردار باشند.

رئیس ستاد دهه فجر استان مرکزی نیز از برگزاری بیش از سه هزار و 500 برنامه به مناسبت دهه مبارک فجر به همت بیست و چهار کمیته ستاد دهه فجر استان خبر داد و گفت: مساجد به عنوان یکی از کمیته‌های ستاد دهه فجر باید برنامه‌های با کیفیتی را در دهه فجر به مرحله اجرا در آورند.

حجت‌الاسلام عباس هاشمی با اشاره به اینکه بیان دستاوردهای انقلاب از اولویت برنامه‌ها و آیین‌هایی است که در دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد، افزود: مساجد پایگاه اصلی و سنگر محکم اسلام و انقلاب هستند که شور و نشاط در دهه مبارک فجر باید در مساجد بیش از هر جای دیگر باشد.

وی افزود: بیان دستاوردهای انقلاب و کارآمدی نظام دینی جمهوری اسلامی با بیان خدمات به انجام رسیده در دوران پس از انقلاب در آیین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خنثی کننده توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام در جنگ نرم است.

رئیس ستاد دهه فجر استان مرکزی ادامه داد: دهه مبارک فجر بهترین فرصت برای تقدیر از خدمات، مجاهدت‌ها و تلاش‌های امام راحل و حماسه آفرینان بهمن 57 و همچنین بهترین زمان برای تشریح خدمات رسانی همه جانبه انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف روستایی، محرومیت زدایی، موفقیت‌های علمی، دفاعی و دینی است.

هاشمی با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزار و 500 برنامه در ایام دهه فجر اجرا شد بر ارتقاء کمیت و کیفیت این جشن‌ها با حضور گسترده‌تر مردم در ایام‌الله دهه فجر امسال تاکید کرد و ادامه داد: ارتقاء آگاهی و بصیرت نسل جوان، تبیین اندیشه‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب و نقش انقلاب در بیداری اسلامی و تقویت ظلم ستیزی از راهبردهای محتوایی دهه مبارک فجر است.

مسئول کمیته مساجد دهه فجر استان مرکزی نیز گفت: توجه به اقشار مختلف مردم در تمام گروه‌های سنی از سیاست‌های مهم  کمیته مساجد دهه مبارک فجر در این استان است.

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری با اشاره به اینکه مساجد نقش موثری در تداوم و موفقیت ایران اسلامی دارند و باید در برگزاری همه برنامه‌های دهه فجر سهم مسجد نیز دیده شود، اظهار داشت: امروز که دشمن جنگ نرم خود را آغاز کرده باز هم مساجد پیشگام و آماده مبارزه با توطئه‌های فرهنگی هستند.

وی به نقش مساجد در دوران انقلاب شکوهمند ایران اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در دوران مبارزه علیه نظام ستم‌شاهی مساجد به عنوان پایگاهی مهم حفظ و حراست از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها را بر عهده داشت.

انتهای پیام/87011/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول