اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی:

128 هزار نمونه از آب شرب تبریز نمونه‌برداری شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: آزمایشگاه آب و فاضلاب استان در طول 9 ماه گذشته بیش از 128 هزار و 480 مورد نمونه‌برداری در سطح شهر تبریز انجام داده است.

128 هزار نمونه از آب شرب تبریز نمونه‌برداری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا پوررجب ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص منابع تامین آب استان اظهار کرد: آب در دسترس مشترکان از 65 درصد آب‌های سطحی و 35 درصد آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود.

وی در خصوص ارزیابی کیفیت آب شرب بهداشتی استان افزود: تامین کیفیت این حجم آب از طریق 8 واحد تصفیه خانه آب که عملیات زلال سازی و گندزدائی آب‌های سطحی را به انجام می‌رسانند.

پوررجب اضافه کرد: همچنین 15 دستگاه تاسیسات کلرزنی گازی، 71 دستگاه تاسیسات کلرزنی مایعی و 20 مورد تاسیسات کلرزنی دستی برای آب‌های زیر زمینی به انجام می‌رسد تا همواره و در هر نقطه از استان آب سالم و گوارا در دسترس مشترکان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر یک واحد تصفیه‌خانه نیز از نوع سیستم RO در واحد شربیان در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: امروزه با توجه به ارتقای بهداشت جامعه و تعیین استانداردهای مختلف برای حفظ و افزایش سلامت مصرف‌کنندگان آب شرب به عنوان حیاتی‌ترین ماده، مورد ارزیابی‌های کیفی قرار می‌گیرد.

وی گفت: در این زمینه با تعیین شاخص‌ها آلودگی و حدود استانداردهای مطلوب و قابل قبول برای آب شرب، با آزمایشات منظم روزانه، کیفیت آب پایش شده تا اقدام مناسب برای تحقق بخشیدن به خط مشی شرکت و ارائه خدمات مطلوبتر به مصرف کنندگان انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در ادامه به مشخصات آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب استان اشاره کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب استان در 9 واحد آزمایشگاه فاضلاب شهرهای تبریز، میانه، مراغه، مرند، جلفا، اهر، عجب‌شیر، سراب و بستان‌آباد اندازه‌گیری تمام عامل‌های مربوط به فرآیند تصفیه و شاخص‌های میکروبی و شیمیایی تخلیه پساب به آب‌های پذیرنده و یا بازیابی آن در کشاورزی به دقت انجام می‌دهند.

پوررجب به انواع آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه آب و فاضلاب استان اشاره کرد و گفت: برای کنترل کیفیت آب شرب بهداشتی از لحاظ میکروبی، فیزیکوشیمی، فلزات سنگین و آلاینده های کمیاب، در منابع تولید، خط و انتقال، مخازن ذخیره و شبکه‌های توزیع شهرهای تحت پوشش آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان به طور شبانه‌روزی و مستمر بر کیفیت آب نظارت دارند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در خصوص نمونه‌های برداشت شده گفت: آزمایشگاه آب و فاضلاب استان در طول 9 ماهه اول سالجاری بیش از 128 هزار و 480 نمونه در سطح شهر تبریز و بیش از 374 هزار و 994 نمونه در کل استان اعم از میکروبی، شیمیایی، بیولوژی، فلزات سنگین، مواد آلی، فاضلاب و کلرسنجی انجام داده است.

وی افزود: در این زمینه آب شرب توزیعی در شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی با 100 درصد مطلوبیت کلر باقیمانده و مطلوبیت میکروبی در تبریز و همچنین مطلوبیت میکروبی در استان 100 درصد را دارا هستند.

پوررجب افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی همواره کوشیده است تا با اجرای یک برنامه منظم در طول فرآیند تولید، انتقال، ذخیره‌سازی و توزیع آب و همچنین جمع‌آوری فاضلاب نسبت به پایش و کنترل همه جانبه موارد مربوط با استفاده از جدیدترین تکنیک‌‌های آزمایشگاهی توسط پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تکنولوژیک و با استفاده از نیروهای مجرب نسبت به این امر مهم اقدام کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر کنترلی که از طریق سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص کیفیت آب توزیعی در سطح استان به عمل می‌آید کنترل کیفی آب از طریق 31 واحد آزمایشگاهی شرکت نیز بصورت مداوم و روزانه انجام می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب استان توانسته است علاوه بر امسال در چندین سال پیاپی رتبه برتر را در زمینه کنترل کیفیت آب در بین مجموعه شرکت‌های آب و فاضلاب‌های سراسر کشور کسب کند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول