اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی به اجرا درآمد

اجرای طرح تله‌‌متری با بهره از ارتباط مخابراتی ADSL برای نخستین بار در کشور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی گفت: برای نخستین بار اجرای طرح تله‌متری با استفاده از ارتباط مخابراتی ADSL در شرکت آب و فاضلاب استان اجرا شد.

اجرای طرح تله‌‌متری با بهره از ارتباط مخابراتی ADSL برای نخستین بار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا پوررجب ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فاز نخست و دوم طرح تله‌متری مخازن آب تبریز در سال‌های 87 و 91 با هزینه‌ای بالغ بر 3950 میلیون ریال و با استفاده از ارتباط مخابراتی ASDL برای نخستین بار در کشور در مخازن ائل‌گلی مادر و مرتفع تبریز اجرا شده و در فاز برتر، سایر مخازن نیز تحت پوشش این سیستم قرار خواهند گرفت.

وی افزود: بی‌شک استحصال آب از اعماق چند صدمتری زمین و انتقال آن از چند صدکیلومتری تا مرحله توزیع در تمام نقاط دنیا و به خصوص در کشور ما ایران یکی از مشکل‌ترین پروسه‌های عملیاتی به شمار می‌آید، گستردگی شبکه آبرسانی و فواصل طولانی بین منابع و مصرف و قرار گرفتن منابع در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور، نظارت و کنترل این شبکه را پیچیده و در برخی مواقع غیرممکن می‌کند.

پوررجب اضافه کرد: به دلیل بحث کنترل از راه دور یا به عبارتی تله متری و تله کنترل از سال‌های بسیار دور در کشورهای اروپایی مطرح و در ایران نیز در چند دهه گذشته به طور جدی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به سابقه استفاده از تله متری در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی از سال 72 اولین و ساده‌ترین روش تله متری برای چاه‌های داخل شهر اجرا و در ادامه برای سایر شهرهای استان از جمله آذرشهر، بستان‌آباد، ایلخچی و هریس با استفاده از روش‌های جدید و به روز ادامه پیدا کرد.

پوررجب به استفاده از تله متری درشهر تبریز اشاره کرد و افزود: تبریز به عنوان مرکز استان و با جمعیت بالا بی‌شک نیازمندترین شهر برای تله‌متری است که مطالعات اولیه آن از سال 84 آغاز شده و پس از بررسی و تایید نهایی فاز اول آن در سال 88 به اجرا درآمد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اعلام اینکه تله‌متری تبریز در سه فاز خواهد بود، گفت: فاز نخست آن که با هزینه‌ای بالغ بر 1450 میلیون ریال انجام شد تجهیز اتاق کنترل و دو مخزن اصلی مادر و مرتفع ائل‌گلی را شامل می‌شود.

وی افزود: فاز دوم تله متری در سال 91 انجام گرفت که در آن علاوه بر رفع ایرادات بهره‌برداری فاز اول طرح فشار خطوط مهرانه رود، سعیدآباد، هروی و کنترل شیر برقی خروجی جام جم و ورودی نهند و همچنین کلر آب تحویلی از زرینه‌رود در مخزن مادر ائل گلی پایش و نمایش داده شد.

پوررجب در خصوص فاز سه تله متری تبریز نیز گفت: در فاز سوم تله متری مخازن آب تبریز ارتفاع سطح آب، فشار روی خطوط، میزان کلر باقیمانده و ورودی‌های مخازن ولیعصر، ارتش، هایروت، باغمیشه، اندیشه و کشتارگاه نشان داده خواهد شد، هزینه اجرایی طرح بالغ بر 6500 میلیون ریال است.

وی اضافه کرد: در این طرح با استفاده از مانیتورینگ و کنترل مخازن آب اطلاعاتی از قبیل کلر باقیمانده، سطح و میزان آب ورودی به مخازن و مصرف لحظه‌ای پایش و اندازه‌گیری می‌شود و با دانستن این اطلاعات بهره‌برداری از شبکه تولید و توزیع ساده‌تر و علمی‌تر می‌شود.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول