اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

صادرات مهمترین اقدام استان باشد

استاندار همدان گفت: در استان کار مهمتری از افزایش صادرات نداریم و نباید مسئولان مرتبط در این زمینه کوتاهی کنند.

صادرات مهمترین اقدام استان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان در ادامه سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و همسو با بخش اقتصادی سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه که طی ماده 75 و با تقدیم لایحه مربوطه در سال 90 به تصویب رسید.

این شورا قرار است کار خود در استان همدان آغاز کرده و ماهانه با برگزاری جلسات راه توسعه را در استان‌ها هموار کند.

امروز جلسه هماهنگی برگزاری این شورا در همدان برگزار شد و محمدناصر نیکبخت در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با بیان اینکه این شورا به ظاهر نمادین است، گفت: این شورا دارای عملکردی اجرایی، عملیاتی و کاربردی است.

وی با بیان اینکه از بازوهای اجرایی شورای مرکزی نیز می‌توان در شورای استان بهره گرفت، افزود: اینکه چه تعداد از اعضای شورا بخش خصوصی باشد، منعی ندارد و حتی می‌تواند در نتیجه‌گیری مصوبات نیز در مواقعی اثرگذار باشد.

استاندار همدان بر ضرورت تشکیل سه کمیسیون در زیرمجموعه این شورا خبر داد و گفت: کمیسیون صنعت و معدن، کمیسیون کشاورزی و کمیسیون خدمات، گردشگری و بازرگانی از جمله این کمیسیون‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون‌ها در راستای رفع موانع و روان‌سازی امور باشد، بیان داشت: کمیسیون‌ها نباید نمادین و تشریفاتی باشد و بیشتر باید برای تعیین مصوبات توسعه استان در هر امری بحث و تبادل نظر کنند.

نیکبخت با اشاره به اینکه در دو سال اخیر سیمان هگمتان همدان از گمرک استان کرمانشاه صادر می‌شده، بیان داشت: این موضوع اصلاً خوشایند نیست که کار استان به جایی برسد نتواند تولیدات خود را صادر کند.

وی بیان داشت: اینکه محصولات سیمان هگمتان از کرمانشاه صادر می‌شده یا به دلیل هدایت خود استان بوده و یا استان‌های دیگر با قدرت وارد شده‌اند و مشتری جذب کرده‌اند که باید این موانع برطرف شود.

استاندار همدان با تأکید بر رونق صادرات فرش همدان اظهار کرد: در زمانی که بنده در همدان حضور داشتم آموزش بافت فرش در همه شهرستان‌های استان ایجاد شده و گروه‌های 100 نفره به این امر اقدام می‌کردند اما اکنون گویا این امر نیز کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه نباید با کار اقتصادی و صادرات برخورد نامناسبی داشت، اذعان کرد: ما در استان کار مهمتری از صادرات نداریم و نباید مسئولان مرتبط از تقویت صادرات کوتاهی کنند.

نیکبخت با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم روی کار آمده است، ابراز داشت: پایه صادرات استان در سال 88 قرار بود به یک میلیارد دلار برسد که در صورت تحقق این امر، استان به رشد و توسعه مد نظر می‌رسید که متأسفانه این گونه نشد.

وی بیان داشت: در حال حاضر میزان صادرات استان 195 میلیون دلار است که از افزایش 115 درصدی برخوردار است، هرچند در این زمینه هم عقب هستیم و باید این میزان را نسبت به میانگین کشوری برسانیم.

استاندار همدان بر لزوم بررسی چرایی کاهش صادرات تأکید کرد و گفت: صادرات استان در سال 88، 700 میلیون دلار بود که اکنون به میانگین صادرات 170 میلیون دلاری رسیده است.

وی صادرات را از مهمترین اقدامات در استان همدان برشمرد و افزود: همدان در زمینه صادرات مورد ظلم واقع شده و پسروی داشته است.

نیکبخت در خصوص صحبت رئیس صنعت، معدن، تجارت مبنی بر اینکه اکنون گمرک عملکرد خوبی دارد، اذعان کرد: بهتر کار کردن در دوران کنونی مهم نیست چراکه نباید عملکرد یک مدیر اسیر جابجایی‌ها شود بلکه همه سازمان‎ها در مدیریت خود باید توسعه محل خدمت خود را در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه استاندار همدان با کسی غرض‌ورزی ندارد، بیان داشت: در خدمتگذاری به مردم همه باید پاشنه کشیده باشند و به درستی امنت مردم را به سرمنزل مقصود برسانند.

استاندار همدان با بیان اینکه امروز در بسیاری از استان‌ها مشکل ارتباط با بانک‌ها دارند، خاطرنشان کرد: این امر در همدان حل شده و مشکلی در ارتباط با بانک‌ها وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه شعار اشتغال می‌دهیم، اما باز جوانان در منزل منتظر کارند، اذعان کرد: اگر احساس کنیم در تولید و اشتغال استان کاری کرده باشیم، رضایت خدا و مردم نیز تحقق می‌یابد و مشکل تولید و اشتغال نیز برطرف می‌شود.

انتهای پیام/89003/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول