اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی خبر داد

صادرات 133 میلیون دلاری کالا از منطقه آزاد انزلی

رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی از صادرات 133 میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از این منطقه خبر داد.

صادرات 133 میلیون دلاری کالا از منطقه آزاد انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، رضا مسرور بعد از ظهر امروز در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به رشد 40 درصد صادرات کالا از این منطقه اظهار کرد: 133 میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از منطقه آزاد انزلی صادر شده است.

وی صادرات منطقه آزاد انزلی در مدت مشابه سال گذشته را 95 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: صادرات از حیث وزنی 115 درصد رشد داشته است.

مسرور با بیان اینکه 191 هزار تن کالا در 9 ماه سال گذشته از مسیر منطقه آزاد انزلی صادر شده است، تصریح کرد: 411 هزار تن کالا در 9 ماه سال جاری از مسیر منطقه آزاد انزلی صادر شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی ارزش ارزی ترانزیت خارجی این منطقه در 9 ماه امسال را 172 میلیون دلار خواند و بیان کرد: امسال 267 میلیارد ریال ترانزیت داخلی از طریق منطقه آزاد انزلی انجام شده و 153 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی واردات کالا از طریق منطقه آزاد انزلی را یک‌میلیون و 216 هزار تن از ابتدای سال جاری تاکنون دانست و یادآور شد: ارزش کالای مذکور 849 میلیون دلار است.

به گفته مسرور، بیشترین مبادلات تجاری و ترانزیتی منطقه آزاد انزلی با کشورهای حاشیه دریای خزر، قفقاز و حاشیه جنوبی خلیج فارس، اروپای شمالی و شرقی، آمریکای لاتین و آفریقا است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به کالای صادر شده از مسیر این منطقه اشاره کرد و افزود: محصولات کشاورزی، معدنی و مصنوعات آن، محصولات صنایع شیمیایی، پلاستیکی، محصولات صنایع غذایی و نساجی از جمله کالای صادر شده از منطقه مذکور است.

وی، مواد اولیه مصرفی کارخانه‌های گیلان و کشور را از عمده واردات از طریق منطقه آزاد انزلی عنوان کرد.

مسرور خواستار حضور سرمایه‌گذاران و تجار به منظور بهره‌گیری از مزایای قانونی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی شد و اظهار کرد: مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی محدوده منطقه آزاد انزلی برطرف می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال ـ جنوب را از جمله مزیت‌های این منطقه خواند و بیان کرد: امکان فعالیت بانک‌ها و شرکت‌های بیمه داخلی با همکاری شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه، ماشین‌آلات و قطعه یدکی برای تولیدکنندگان منطقه از دیگر مزایای قانونی فعالیت تجاری ـ اقتصادی در منطقه آزاد انزلی است.

انتهای پیام/84001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول