اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 92

تعداد شهرک‌های صنعتی گازدار مازندران به 26 شهرک می‌رسد

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: هم‌اکنون 22 شهرک صنعتی استان گازدار هستند و تا پایان سال به چهار شهرک دیگر نیز گازرسانی می‌شود.

تعداد شهرک‌های صنعتی گازدار مازندران به 26 شهرک می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، شعبان‌علی وفایی‌نژاد سه‌شنبه شب در نشست هم‌اندیشی استاندار مازندران و مجمع هم‌اندیشان صنعت و معدن با حضور نیکزاد لاریجانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران(ایفیک) گفت: در دو دهه گذشته به صنعت مازندران کم‌توجهی شده است.

وی افزود: این مسئله باعث شد تا صنعت مازندران دچار عقب‌ماندگی شود.

وفایی‌نژاد با اعلام اینکه دولت باید با برنامه مهم به صنعت مازندران بپردازد، اذعان داشت: اقتصاد مازندران بیشتر بر پایه کشاورزی بوده و این امر باعث شده به دیگر بخش‌ها در این استان توجه نشود.

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران تصریح کرد: براساس آخرین سرفصل که به سال 88 برمی‌گردد، در مازندران 24 درصد به کشاورزی، 12 درصد به صنعت و 60 درصد به بخش خدمات اختصاص داده شد و خدمات نیز درآمدهای ناپایدار را ایجاد کرد.

وی با اعلام اینکه 38 شهرک و ناحیه صنعتی مازندران برای برطرف کردن بخشی از نیازهای استان فعال هستند، گفت: باید امکان‌سنجی شده و به مازندران به عنوان استانی که صنعت و سرمایه‌گذاری در کنار زندگی مردم باشد، توجه شود.

این مسئول استانی با تاکید اینکه ایجاد تصفیه‌خانه‌ها از دغدغه‌های اصلی ما در شهرک‌های صنعتی است، گفت: تاکنون 11 تصفیه‌خانه در استان تاسیس شده و برای ایجاد تصفیه‌خانه‌های دیگر نیاز به ده‌ها میلیارد تومان اعتبار است.

وفایی‌نژاد با اعلام اینکه بالا بودن قیمت زمین در مازندران از دیگر دغدغه جدی است، در مورد شرکت دیزل سنگین ایران در آمل اضافه کرد: در دو دوره سفر رئیس جمهور سابق به مازندران برای زمین دسا جهت در اختیار گذاشتن شهرک صنعتی امامزاده عبدالله صحبت‌هایی شد، البته تاکنون سرمایه‌گذاری خوبی در این شرکت انجام نشده و سند بیش از 80 هکتار از زمین دسا به خاطر مشکلاتی با اداره کل منابع طبیعی استان صادر نشده، ولی با این وجود به شرکت زیربخش وزارت دفاع اختصاص یافت.

وی راه، گازرسانی، تامین خدمات زیربنایی و ایجاد خدمات 30 هزار متر مکعبی گاز را از مشکلات برخی از شرکت‌ها در شهرک‌های صنعتی مازندران دانست.

مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران با اعلام اینکه 22 شهرک صنعتی استان گازدار هستند و تا پایان سال به چهار شرکت دیگر گازرسانی می‌شود، گفت: دولت باید نگاه ویه به بخش صنعت داشته باشد.

انتهای پیام/86012/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول