اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت لوندویل:

امام خمینی (ره) پیامدهای تفرقه را می‌شناختند

امام جمعه اهل سنت لوندویل گفت: امام خمینی (ره) پیامدهای تفرقه را به خوبی شناخته بودند و می‌خواستند با وحدت و ایجاد همبستگی اسلامی، مسلمانان به استقلال و آزادی دست یابند.

امام خمینی (ره) پیامدهای تفرقه را می‌شناختند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، شیخ علیرضا بنی‌پولاد شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت این شهرستان اظهار کرد: امام خمینی (ره) مسلمانان را به بیداری فراخواندند و همبستگی آنها را ریشه قدرت و عزت مسلمانان دانستند.

وی افزود: برای امتی که قبله مشترک، رسول مشترک، کتاب واحد، خدای واحد و رهبر واحد دارند، تفرقه پذیرفتنی نیست.

امام جمعه اهل سنت مسجد باباحسن لوندویل، گفت: در هفته وحدت که بر محور پیامبر وحدت‌آفرین و ولادت خجسته او شکل گرفته است، میثاق‌ها مستحکم و پیمان‌ها استوارتر می‌شود و امت اسلامی سرود وحدت سر می‌دهند.

وی متذکر شد: مسلمانان می‌دانند که دین اسلام، دین وحدت و اتحاد است اما فرقه تکفیری در راه تفرقه‌افکنی و ضربه‌زدن به وحدت اسلامی گام بر می‌دارد و برداشت اختلاف‌انگیز و تندروی‌های خود را به حساب اسلام می‌گذارد.

بنی‌پولاد با بیان اینکه امام خمینی (ره) پیامدهای تفرقه را به خوبی شناخته بودند، تصریح کرد: ایشان می‌دانستند که تفرقه در بین امت اسلامی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی تاثیرات منفی بسیاری برجای گذاشته و تنها راه جلوگیری از صدمات و لطمات ناشی از این تفرقه، وحدت و برادری است.

وی عنوان کرد: امام راحل می‌خواستند با وحدت و ایجاد همبستگی اسلامی بین مسلمانان، تمام ملل اسلامی به استقلال و آزادی دست یابند.

امام جمعه اهل سنت مسجد باباحسن لوندویل با اشاره به اینکه مسلمانان باید برای به دست آوردن استقلال و آزادی کلید پیروزی را به دست آورند، ادامه داد: مسلمانان باید برای وحدت کلمه بکوشند و به استکبار جهانی اجازه ندهند که در مقدرات کشورهای اسلامی دخالت کند.

وی، کشتن برادران دینی را جنایت خواند و خاطرنشان کرد: اسلام و قرآن این برادرکشی را قبول ندارد.

بنی‌پولاد یادآور شد: امام (ره) و مقام معظم رهبری دستور و فتوا دادند کسی حق ندارد علیه دیگر مذاهب اسلامی و دینی توهین کند و این کار را حرام دانستند.

وی، حفظ وحدت را مورد تأکید مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد: دلیل اصلی اتحاد مسلمانان ایران و جهان درایت و فتوای امام (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر وحدت است.

امام جمعه اهل سنت لوندویل اضافه کرد: رسانه‌ها، دانشگاهیان، مدارس و حوزه علمیه شیعه و سنی در ترویج و انسجام وحدت مهم تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در آستارا و لوندویل فرماندار، امام جمعه، مسئولان و نماینده الگوی مسئولان جهان اسلام هستند، افزود: مسئولان شهرستان در عمل شعار وحدت را ترویج دادند.

بنی‌پولاد آستارا را در وحدت مثال‌زدنی خواند و آن را الگوی مسلمانان ایران اسلامی و جهان اسلام نامید.

*جمهوری اسلامی ایران منادی راستین وحدت است

امام جمعه عنبران بخش مرکزی آستارا نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: مسلمانان ایران اسلامی با بصیرت هستند و در زیر بیرق جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه وحدت دارند.

شیخ جابر عباداللهیان، هفته وحدت را یادگار تاریخی امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: جهانیان باید این میراث ماندگار را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در کشور به‌ویژه آستارا بین مسلمانان شیعه و سنی هیچ اختلافی نیست، یادآور شد: همه در کنار یکدیگر با صلح و دوستی زندگی می‌کنند و این از برکات نظام و درایت مقام معظم رهبری است.

امام جمعه عنبران بخش مرکزی آستارا خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران منادی راستین وحدت است.

انتهای پیام/84001/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول