اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

وزارت راه اعتبارات ویژه‌ای برای محورهای راز و جرگلان اختصاص دهد

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی راه‌های شهرستان مرزی راز و جرگلان به ویژه راه‌های روستایی را فاجعه‌بار و اسفبار خواند و خواستار اختصاص اعتبارات ویژه برای راه‌های این شهرستان مرزی از سوی وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور شد.

وزارت راه اعتبارات ویژه‌ای برای محورهای راز و جرگلان اختصاص دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قاسم جعفری امشب در نشست با فرماندار این شهرستان با بیان اینکه این وضعیت پس از گذشت چند دهه از انقلاب اسلامی درشأن مردم راز وجرگلان نیست تصریح کرد: به نظر می‌رسد که متولیان امر در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

وی با اشاره به جمعیت 70 هزار نفری این شهرستان مرزی و وسعت قابل توجه شهرستان افزود: از وزارت کشور می‌خواهیم تا اعتبارات خاصی را برای ارتقای شاخص‌های این شهرستان مظلوم و محروم منظور کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه‌سملقان، گرمه، جاجرم و راز وجرگلان در مجلس شورای اسلامی همچنین از معاون روستایی وزارت راه و شهرسازی خواست تا تعهدات وزارتخانه برای راه‌های روستایی این شهرستان را محقق سازد.

به گفته جعفری در سفر چندی قبل میرشفیع معاون راه‌های روستایی این وزارتخانه قرار بود تا اعتبارات خوبی برای اجرا و مرمت راه‌های روستایی راز وجرگلان اختصاص یابد که تاکنون انجام نشده است.

وی ادامه داد: 10 ماه از تاسیس شهرستان مرزی راز وجرگلان سپری ‌شده لیکن اداره راه و شهرسازی نمایندگی در این شهرستان ایجاد نکرده و مسئول آن نیز مشخص نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی عدم وجود ماشین آلات راهسازی و عدم استقرار آن در شهرستان را با گذشت این مدت از تاسیس راز وجرگلان را برشمرد و گفت: از اداره کل راه و شهرسازی استان انتظار می‌رود تا سریع‌تر نسبت به استقرار نمایندگی اداره، معرفی مسئول مربوطه و تجهیزات راهداری مورد نیاز اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه با هر بارندگی باران و برف، مردم شهرستان دچار زحمات زیادی می‌شوند یادآور شد: این وضعیت باعث نارضایتی مردم منطقه شده و در مراجعات خود به نمایندگان این موضوع مکرراً مطرح می‌شود.

فرماندار راز و جرگلان هم در این نشست اظهار کرد: برای ایجاد اداره راه و شهرسازی در شهرستان و اختصاص ماشین آلات هم پیگیری‌هایی انجام شده است لیکن به نتیجه نرسیده‌ایم.

علیرضا دربندی گفت: با توجه به گذشت ماه‌ها از تاسیس راز وجرگلان از ادارات کلی که تاکنون اقدام به ایجاد نمایندگی در راز و جرگلان نکرده‌اند انتظار می‌رود جدی‌تر ورود کنند.

شهرستان مرزی راز وجرگلان در اواخر اسفند سال گذشته به عنوان هشتمین شهرستان خراسان شمالی تاسیس شد.

انتهای پیام/63002/‌ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول