اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خبر داد

تشکیل 17 گروه توسعه روستایی در طرح ترسیب کربن گل چشمه محلات

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از تشکیل 17 گروه توسعه روستایی در طرح ترسیب کربن گل چشمه محلات خبر داد.

تشکیل 17 گروه توسعه روستایی در طرح ترسیب کربن گل چشمه محلات

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی استان مرکزی، یوسف یوسفی گفت: تشکیل این گروه توسعه روستایی در طرح ترسیب کربن منطقه گل چشمه محلات به منظور مشارکت هر چه بیشتر مردم در اجرای پروژه‌های حفظ و احیای منابع طبیعی است.

وی بیان داشت: گروه‌های توسعه معمولاً گروه‌های غیر رسمی هستند که اعضای آن درک مشترکی از نیاز و اهمیت یکسانی برای عمل مشترک جمعیت قائل هستند و تشکیل این گروه‌ها نخستین قدم در راستای بسیج جوامع محلی به شمار می‌رود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی کاهش فقر، ایجاد اشتغال، فراهم آوردن فرصت‌های شغلی، توانمند سازی گروه‌های محلی،کمک به رشد واحدهای تولیدی موجود و توسعه آنها، کاهش وابستگی روستائیان و افزایش کار‌آیی درآمد گروه‌های آسیب‌پذیر را از مهم‌ترین اهداف تشکیل این گروه‌ها عنوان کرد.

یوسفی گفت: افزایش روحیه مشارکت با همکاری و هماهنگی اجتماعی، بهره‌مند شدن همه افراد از منابع بوجود آمده، افزایش سرمایه افراد، بالا بردن اعتماد به نفس به جای وابستگی به دیگران، ارتقاء فرهنگ تعاون، بالا بردن منزلت و سربلندی جوامع محلی و در مجموع کاهش وابستگی به منابع طبیعی تجدیدشونده از مزیت‌های تشکیل گروه‌های توسعه است.

وی ادامه داد: فعالیت‌ها و درخواست‌های این گروه‌ها شامل کشاورزی، دامداری، پرورش مرغ، زنبورداری، تولید گل و گیاه، تولید قارچ، معدن‌داری، تولید فرش و تابلو فرش و... است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی افزود: این گروه‌ها شامل مردان و زنان در منطقه طرح است که تعداد هر گروه متفاوت است و در مجموع کل گروه‌ها را 120 نفر زن و مرد تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/87001/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول