اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان یزد خبر داد

فعالیت 7 شرکت تعاونی تخصصی منابع طبیعی در استان یزد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد از فعالیت هفت شرکت تعاونی تخصصی در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری این استان خبر داد.

فعالیت 7 شرکت تعاونی تخصصی منابع طبیعی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید ابوالفضل وکیلی، بعد از ظهر امروز در کارگاه آموزشی – ترویجی شرکت‌های تعاونی تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، هدف از برگزاری این نشست را کسب تجربه و تبادل نظر همچنین تشکیل اتحادیه برای تعاونی‌های تخصصی منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کرد.

وی با اشاره به افزایش توسعه پایدار در فعالیت‌های صنعتی، منابع طبیعی و مرتعداری، بیان کرد: حفاظت از منابع طبیعی تنها با گسترش همکاری همه آحاد مردم در قالب تعاونی‌ها و سمن‌ها محقق خواهد شد.

وکیلی با اشاره به فعالیت‌های بخش خصوصی در این زمینه بیان کرد: متاسفانه امروز در این زمینه در استان یزد با مشکل روبرو هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اظهار امیدواری کرد: تشکیل این کارگاه آموزشی – ترویجی، فتح بابی برای افزایش تحرک و عضوگیری همچنین گسترش فعالیت تعاونی‌ها در استان یزد باشد.

وی همچنین با اشاره به تدوین سند راهبردی منابع طبیعی استان یزد و درگیری ذی‌نفعان در این حوزه، خواستار حضور پررنگ‌تر شرکت‌های تعاونی به منظور تشکیل اتحادیه شرکت‌های تعاونی در تدوین این سند شد.

معاون امور تعاونی‌های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این نشست، احیای منابع طبیعی و بهره‌برداری صحیح از منابع طبیعی، بهره‌برداری اصولی از جنگل‌ها و مراتع، تولید گیاهان دارویی و بهره‌برداری از محصولات جنگل را از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت‌های تعاونی در استان یزد برشمرد.

امیر یوسفی، تاسیس شرکت‌های تعاونی در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری را گامی مهم در راستای تحقق اهداف این بخش و مشارکت مردم دانست.

معاون سازمان تعاونی روستایی یزد نیز با اشاره به تعداد شرکت‌های تعاونی کشاورزی و کیفیت عملکرد این شرکت‌ها در استان یزد تصریح کرد: هم‌اکنون 120 هزار نفر از جمعیت استان یزد زیر پوشش و عضویت تعاونی‌ها هستند.

مجید دهقانی‌زاده افزود: با وجود تمام محدودیت‌ها، صندوق حمایت توسعه کشاورزی یزد سومین صندوق بزرگ کشور محسوب می‌شود.

وی، تشکیل شبکه تعاونی‌ها را از مهم‌ترین مزایای شرکت‌های تعاونی یزد دانست و عنوان کرد: این مهم از مزایای بزرگی است که تمام تولیدات تعاونی‌ها را در اقصی نقاط کشور پوشش می‌دهد.

مدیرعامل اتحادیه مرتعداران استان گلستان نیز به عنوان اتحادیه نمونه کشوری در این نشست با اشاره به نحوه شکل‌گیری و مزایای تشکیل اتحادیه تعاونی‌های استان گلستان اظهار داشت: اتحادیه مرتعداران استان گلستان از دهه 70 فعالیت خود را آغاز کرده و در دهه 80 تشکیل تعاونی‌ها قوت گرفت.

رجب محمدزاده با بیان اینکه سه طرح مرتعداری در این اتحادیه تصویب و انجام شده است، یادآور شد: اتحادیه مرتعداران استان گلستان در حال حاضر اقدامات خوبی انجام داده است.

وی بر امر آموزش و ترویج در تشکیل اتحادیه تعاونی‌ها تاکید و خاطرنشان کرد: آموزش، نخستین رکن اساسی در تشکیل تعاونی‌ها است.

انتهای پیام/2464/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول