اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی مازندران:

اتمام پروژه‌های روستایی نکا 23 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مسئول راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: از کل پروژه‌های نکا یک میلیارد و 550 میلیون تومان بدهی به پیمانکار داریم و برای اتمام پروژه‌های باقیمانده نیز نیازمند 22 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار هستیم.

اتمام پروژه‌های روستایی نکا 23 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، سهراب طور صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات دهستان پی‌رجه در روستای سه‌کیله این شهرستان اظهار داشت: منابع اختصاص یافته به ما بسیار اندک است و جوابگوی پروژه‌های مختلف راه روستایی مازندران نیست.

مسئول راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی مازندران بیان داشت: با توجه به کمبود منابع و عدم اختصاص اعتبارات، آسفالت روستاهای اوکرکا، لاکتراش، گلورد بزرگ و کوچک، درویش خلک و برخی از روستاها ناتمام مانده که در صورت اختصاص اعتبارات عملیاتی می‌شود.

طور گفت: با توجه به همه این کمبودها در دو سال گذشته با توجه به بی‌پولی و تحریم‌های مختلف 395 کیلومتر از راه‌های روستایی مازندران آسفالت شد که در این رابطه برای انجام کارها و پیشرفت امور نیازمند همکاری و مساعدت مردم هستیم.

وی ادامه داد: در سال 90 از اعتبار ملی 65 میلیارد تومانی راه و شهرسازی مازندران تنها 17 میلیارد تومان اختصاص یافت و از اعتبارات استانی تنها حدود 20 درصد اختصاص یافت که بسیاری از پروژه‌ها ناتمام ماند و سال 91 نیز اعتبارات مناسبی محقق نشد.

مسئول راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی مازندران بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شد که برای آسفالت و بهسازی جاده‌های روستایی اگر 50 درصد هزینه، توسط اهالی روستا تامین شود 50 درصد مابقی توسط دولت پرداخت شود که طرح بسیار خوبی است و اگر اجرایی شود شاهد شکوفایی در منطقه هستیم.

طور با اشاره به مشارکت 50 درصدی مردم و شوراها در آسفالت روستاها خاطرنشان کرد: تا آخر دی ماه یک فرصت طلایی برای مردم ایجاد شده است و اداره کل می‌خواهد با اعتبارات موجود بهترین استفاده و خدمات را به مردم ارایه دهد تا بودجه‌های دولتی فراهم شود.

مسئول راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به پروژه‌های روستایی نکا گفت: از کل پروژه‌های نکا یک میلیارد و 550 میلیون تومان بدهی به پیمانکار داریم و برای اتمام پروژه‌های باقیمانده نیز نیازمند 22 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار هستیم.

طور ادامه داد: باید طرح‌ها مشارکتی انجام شود که اگر این مسئله عملیاتی نشود با توجه به تحریم‌ها، کمبود اعتبارات و منابع افتتاح پروژه‌ها زمان‌بر است.

نماینده مردم نکا در مجلس شورای اسلامی نیز اشتغال را از مهم‌ترین مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: مردم ما تنها راه اشتغال را کارمند در اداره شدن و پشت میزنشینی می‌دانند که نادرست است.

احمد مقیمی گفت: استفاده از طرح‌های زودبازده و ایجاد تعاونی‌ها و مشارکت در امر تولید از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این راستا تا حدود 80 درصد را همکاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در زمنیه اعتبارات در سال جاری از وضعیت مناسبی برخوردار نیستیم یادآور شد: ما اکنون همچون گذشته با نورافکن نمی‌توانیم حرکت کنیم بلکه برای ادامه حیات پروژه‌ها و نخوابیدن آنها با چراغ کم‌نورتر حرکت می‌کنیم.

مقیمی بیان داشت: باید بدانیم همه مشکلات از تحریم نیست و برخی بی‌برنامگی‌ها و عدم مدیریت‌های لازم کارها را با رکود مواجه کرده است که باید تلاش شود.

بخشدار مرکزی نکا نیز گفت: دهستان پی‌رجه نکا شامل 14 روستا از سه کیله تا للرد است که از روستاها و دهستان محروم منطقه است که مهم‌ترین مشکل آب آشامیدنی اهالی روستاهای مختلف است.

رضا جلالیان افزود: راه اصلی روستاها آسفالت شده است اما در راه‌های فرعی و آنتنی غیر از روستای سه‌کیله مابقی روستاها از عدم آسفالته بودن رنج می‌برند.

وی ادامه داد: زمینی در سه راهی خرم چماز برای احداث اورژانس جاده‌ای که نیاز منطقه است در نظر گرفته شده که با همکاری مسئولان و موافقت در دستور کار و ساخت و ساز قرار می‌گیرد.

جلالیان یادآور شد: عدم بهره‌مندی از گاز، تسطیح اراضی، طرح هادی، رانشی بودن برخی از روستاها همچون رمدان خیل و گرگتج، تهیه هیزم برای فصل سرما از مسائل و مشکلاتی است که باید در دستور کار مسئولان قرار گرفته و در رفع مشکلات کمک کار ما باشند.

انتهای پیام/86002/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول