اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس مطرح کرد

ظرفیت بالای پاسارگاد در ایجاد اشتغال

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: پاسارگاد برای ایجاد اشتغال در طرح‌های کشاورزی و دامداری ظرفیت بسیار خوبی دارد.

ظرفیت بالای پاسارگاد در ایجاد اشتغال

علی الله‌یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسارگاد اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی در چند ساله اخیر توجه ویژه‌ای به توانمندی‌های خانواده‌های زیر پوشش خود داشته است چراکه وجه اشتراک آنان این است که به نوعی درآمد خود را از دست داده‌اند و تدبیر و هنر ما باید این باشد که شرایطی فراهم کنیم که دوباره به درآمدزایی برگردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس با بیان اینکه الگوی کمیته امداد مشاغل خانوادگی است گفت: اعتقاد داریم در سطح استان فارس با داشتن 128 هزار خانواده زیر پوشش راهی برای توانمند کردن آنان جز ایجاد اشتغال پایدار نداریم.

این مسئول اضافه کرد: با قالب‌های ویژه‌ای که کمیته امداد دارد، با پرداخت تسهیلات کار شروع می‌شود و با نظارت مستمر و پایشی که انجام می‌دهیم نمی‌گذاریم طرح مورد نظر به مسیر انحرافی برود و نتیجه این نظارت دائمی این است که خانواده‌ای که تسهیلات دریافت کرده به یک درآمد مطمئن دست پیدا می‌کند.سعی ما در ایجاد اشتغال این است  افرادی که به عنوان نیازمند در جامعه تلقی می‌شوند، تبدیل به یک انسان مولد بشوند و در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس نقش خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد را در اقتصاد کشور مهم دانست و افزود: تا دیروز یک خانواده نیازمند امکان این را نداشت که در اقتصاد کشور تاثیر ویژه‌ای را داشته باشد اما با همین اشتغال خرد و کوچک، یک زن روستایی با دامداری و قالیبافی می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و در آن تاثیر بگذارد.

وی اضافه کرد: مددجویان استان فارس امروز خود نقش تولیدکننده را ایفا می‌کنند به طوری که در بخش دامپروری نزدیک به 60 میلیارد تومان در سال گذشته  تولید گوشت قرمز داشته‌اند و نزدیک به 20 میلیارد تومان نیز فرش دستباف به بازارهای جهانی ارائه داده‌اند.

الله‌یاری در ادامه تصریح کرد: این کارها نشان دهنده ظرفیتی است که در خانواده‌ها وجود دارد و کمیته امداد  توانسته از فقر و نداری، خانواده‌ها را به سمت درآمدزایی و تولید بیاورد و آنها را عضو تاثیرگذار در جامعه و اقتصاد کشور کند. در پاسارگاد از ابتدای سال جاری 1.5 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال پرداخت شده و در این زمینه یکی از شهرستان‌های موفق است.

الله‌یاری بیان داشت: موقعیت پاسارگاد برای ایجاد اشتغال بسیار خوب است و در طرح‌های کشاورزی، دامداری، باغداری و احیای صنایع دستی ظرفیت بالایی دارد و پیش‌بینی می‌شود تسهیلات اشتغال در این شهرستان تا پایان سال به 2 میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/2448/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول