اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خبر داد

آشنایی 3 هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی با ورزش‌های حرکتی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: حدود 3 هزار دانش‌آموز روستایی و عشایری خراسان‌جنوبی با ورزش‌های حرکتی آشنا شدند.

آشنایی 3 هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی با ورزش‌های حرکتی

حمید رخشانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: برای نخستین‌بار در کشور طرح الگوی درس تربیت بدنی بدون امکانات در روستاها و مناطق عشایری خراسان‌جنوبی تدوین شد.

وی اذعان کرد: با توجه به کمبود اعتبار در سال‌های اخیر و پراکندگی روستاها، این طرح در خراسان جنوبی تهیه شد و پس از ارسال به مرکز، به صورت پایلوت در برخی نقاط خراسان‌جنوبی اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: این طرح به صورت پایلوت در 9 روستا از چهار شهرستان استان درحال اجرا است.

 3 هزار دانش‌آموز روستایی و عشایری بدون امکانات با ورزش‌های حرکتی آشنا شدند

رخشانی تصریح کرد: با اجرای این الگو می‌توان ثابت کرد که نبود امکانات مانع از ورزش نمی‌شود و بدون امکانات خاصی هم می‌شود ورزش کرد و ورزش نکردن به بهانه نبود امکانات دلیل بر بی‌سلیقگی است.

وی اذعان داشت: این طرح هم‌اکنون در روستاهای نوغاب، معدن قلعه‌زری، گرم تمام‌ده از توابع شهرستان نهبندان، مناطق عشایر نشین چاه شهید عبدالهی و نازدشت شهرستان سربیشه، روستاهای سه قلعه و بغداده شهرستان سرایان و دستگردان شهرستان طبس به صورت پایلوت در حال اجرا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا این مرحله از اجرای طرح درس تربیت بدنی و ورزش بدون امکانات، حدود 3 هزار دانش‌آموز در چهار شهرستان استان زیر نظر مربیان ورزش آموزش و پرورش شرکت کردند و ضمن آشنایی دانش‌آموزان با ورزش‌های حرکتی، استعداد‌های نهفته آنها شناسایی و برای شکوفایی و بهره‌برداری بهتر این توانایی در دوره‌های آموزشی تربیت‌بدنی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/69014/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول