اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردستان در مجلس:

بنزین یورو 4 به تنهایی نمی‌تواند مانع گسترش آلاینده‌های جوی شود

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تولید و توزیع بنزین یورو 4 به تنهایی سبب رفع آلایندگی‌های جوی اصفهان نمی‌شود و مدیریت استان در راستای کاهش آلاینده‌های جوی و تولید و توزیع بنزین یورو 4 در اصفهان ضعیف است.

بنزین یورو 4 به تنهایی نمی‌تواند مانع گسترش آلاینده‌های جوی شود

احمد بخشایش اردستانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه براساس مصوبه دولت مقرر شده بود که بنزین یورو 4 از تیر ماه امسال در اصفهان تولید و توزیع شود، اما هنوز این موضوع عملیاتی نشده است و در حال حاضر برخی از مسئولان عنوان می‌کنند که امروز برای کاهش آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر‌ها باید بنزین یورو 5 تولید و توزیع شود، دیدگاه شما در این زمینه چیست، اظهار کرد: مباحث مربوط به آلایندگی هوا به مدیریت کلان استان باز می‌گردد.

وی به ضرورت وجود یک مدیریت قوی در راستای رسیدگی به مباحث آلایندگی هوا در استان اشاره کرد و ادامه داد: استان اصفهان از نظر مدیریت کلان باید تحرک بیشتری در این زمینه داشته باشد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای ساماندهی وضعیت آلاینده‌های جوی در اصفهان باید یک مدیریت همه‌جانبه در استان وجود داشته باشد، تصریح کرد: در اصفهان جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد و به دلیل وجود این جاذبه‌ها مردم از شهر‌های دیگر به اصفهان سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال این موضوع در ایامی از سال شاهد حضور خودرو‌های بسیاری از شهر‌های دیگر کشور در اصفهان هستیم، اضافه کرد: وجود خودرو‌ها از شهر‌های دیگر در اصفهان نیز سبب افزایش آلایندگی‌های جوی در این کلان‌شهر می‌شود.

بخشایش اردستانی وجود صنایع بسیار در اصفهان را نیز از دلایل آلایندگی‌های جوی موجود در کلان‌شهر اصفهان دانست و تاکید کرد: صنایع موجود در کلان‌شهر اصفهان باید در شهرستان‌های اطراف اصفهان پخش شوند.

وی افزود: به عنوان مثال انتقال تعدادی از صنایعی مانند نساجی و پتروشیمی به شهرستانی مانند اردستان از سویی سبب کاهش آلاینده‌های جوی کلان‌شهر اصفهان شده و از سوی دیگر فعالیت صنایع در این شهرستان سبب ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش نرخ بیکاری این شهرستان می‌شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلان‌شهر‌هایی مانند اصفهان و تهران، ظرفیت تردد این تعداد خودرو و فعالیت صنایع آلاینده را ندارند، گفت: نباید تمام مباحث در کلان‌شهر اصفهان متمرکز شود، بلکه مسئولان نسبت به تمرکز‌زدایی خدمات و فعالیت‌های صنایع در مرکز استان اقدام کنند.

وی خواستار انتقال تعدادی از صنایع به شهرستان‌های اطراف کلان‌شهر اصفهان شد و اظهار کرد: تمرکز صنایع و خودرو‌ها در کلان‌شهر اصفهان سبب افزایش آلایندگی‌های جوی اصفهان می‌شود.

بخشایش اردستانی با تاکید بر اینکه تولید و توزیع بنزین یورو 4 به تنهایی سبب رفع آلایندگی‌های جوی اصفهان نمی‌شود، ادامه داد: مدیریت استان در راستای کاهش آلاینده‌های جوی و تولید و توزیع بنزین یورو 4 در اصفهان ضعیف است.

وی  با اشاره به ضرورت توجه مسئولان و مدیریت استان به تمام دلایل وجود آلاینده‌های جوی در اصفهان تصریح کرد: یک اتاق فکر در استان برای کاهش آلاینده‌های جوی اصفهان باید تشکیل شود و مدیریت استان باید تحرک و نشاط بیشتری را برای کاهش آلاینده‌های جوی اصفهان داشته باشد.

انتهای پیام/63004/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول