اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت اردبیل:

کیفیت بنزین در جایگاه‌ها متفاوت نیست

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت اردبیل گفت: کیفیت عرضه بنزین در جایگاه‌های مختلف هیچ تفاوتی با هم ندارد و این القای غلط است که ادعا می‌شود برخی جایگاه‌ها با کیفیت بالا بنزین عرضه کرده و برخی‌ها کیفیتشان پایین است.

کیفیت بنزین در جایگاه‌ها متفاوت نیست

محمود آقامحمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آمیختگی بنزین با آب به صورت عمدی غیر‌ممکن است، چراکه هرگز بنزین با آب مخلوط نمی‌شود بلکه در جایگاه‌ها ممکن است به صورت غیر‌عمد آمیختگی انجام شود که این امر بسیار نادر اتفاق می‌افتد.

وی عنوان کرد‌: اصلاً امکان‌پذیر نیست که خودرو در جایگاه‌هایی که بنزین با آب قاطی شود از جای خود حرکتی بکند چراکه این آمیختگی به هیچ‌وجه درست و عقلانی به نظر نمی‌رسد و نباید ذهنیت مردم در این زمینه مشوش شود.

وی ادامه داد: در 9 ماهه امسال 130 مورد بازرسی از جایگاه‌های شرکت نفت و یک‌هزار و 600 مورد بازرسی از جایگاه‌های اختصاصی داشتیم که موارد اشکال را مورد ارزیابی قرار داده و تذکر لازم را به جایگاه‌داران دادیم.

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت اردبیل افزود: جایگاه‌داران موظف هستند استانداردهای مورد نظر را در این زمینه رعایت کرده و با بهره‌گیری از سامانه نرم‌افزاری اختلالات احتمالی را برطرف کنند.

آقامحمدیان در خصوص برخی شایعات در جایگاه‌های سی‌ان‌جی مبنی بر زیاد بودن فشار هوا در تزریق گاز به خودروها تصریح کرد: در این زمینه امکان غلبه فشار هوا بر فشار گاز وجود ندارد و اگر مواردی نیز مشاهده می‌شود که برخی جایگاه‌ها با فشار کم یا بیشتر گاز تزریق می‌کنند این امر مربوط به ضعف یا قدرت کمپرسی است که ممکن است این تزریق گاز با فشار کم یا بیشتر انجام شود.

وی از تشکیل کمیته بررسی تخلفات مربوط به عرضه خارج از شبکه سوخت خبر داد و یادآور شد: اگر تخلفی را در جایگاه‌ها در این زمینه مشاهده کنیم قطعاً این تخلفات با سرکشی‌ها و بررسی‌های متفاوت احصا شده و با بررسی در این کمیته رای لازم را صادر می‌کنیم.

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت اردبیل با اذعان به اینکه جایگاه‌داران ما سالم‌ترین جایگاه‌داران در کشور هستند، ابراز داشت: کمترین تخلف را از سوی جایگاه‌داران اردبیل شاهد هستیم به طوری که اگر تخلفی صورت گیرد، دور از چشم مالک و صاحب جایگاه است که در این زمینه باید مراقبت بیشتر انجام دهیم.

آقامحمدیان ضرورت حفظ ایمنی در جایگاه‌ها را برای کاستن از حوادث غیرمترقبه یادآور شد و گفت: در تمامی جایگاه‌ها اعم از شهری و جاده‌ای سعی کردیم تا استانداردها و اصول ایمنی را مدنظر قرار داده و رعایت کنیم تا حادثه‌ای حتی به شکل انفجار و یا سطح‌سوز رخ ندهد.

مصرف 214 میلیون لیتر بنزین در اردبیل

این مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه مردم استان اردبیل بیش از 214 میلیون لیتر بنزین مصرف کرده‌اند که به نسبت مدت مشابه سال قبل تا 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت اردبیل یادآور شد: در همین مدت مردم این استان 87 میلیون لیتر نفت سفید، 252 میلیون لیتر نفت گاز و 20 میلیون لیتر نفت کوره مصرف کردند که به نسبت 9 ماهه سال قبل در نفت سفید 23 درصد و در نفت گاز شش درصد کاهش مصرف را شاهد بودیم.

آقامحمدیان با بیان دلایل افزایش مصرف بنزین گفت: دلیل عمده آن افزایش خودرو، پایین بودن قیمت بنزین و افزایش سفرها است که به افزایش مصرف بنزین منجر شده است.

فروش اینترنتی فرآورده‌های سوختی در اردبیل

این مسئول از راه‌اندازی روش اینترنتی فروش فرآورده‌های نفتی در سطح استان خبر داد و افزود: مصرف‌کنندگان و فروشندگان روستایی ما به راحتی از منزل یا دفاتر آی‌سی‌تی روستایی می‌توانند درخواست اینترنتی خود را مبنی بر خرید فرآورده‌ها و اقلام سوختی ارائه کنند که در این زمینه دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست و خرید و فروش عمده و خرده ما از این طریق انجام می‌شود.

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت اردبیل در پایان سخنان خود از اخذ گواهینامه MSHSE خبر داد و به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: شرکت نفت اردبیل علاوه بر این گواهینامه که مربوط به رعایت اصول ایمنی بهداشتی است گواهینامه دوستدار صنعت سبز را نیز دریافت کرده است.

انتهای پیام/62001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول