اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت خارگ:

وحدت باید در راس امور مسلمین قرار گیرد

امام جمعه اهل سنت خارگ گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند، وحدت باید در اولویت و در راس امور مسلمین قرار گیرد.

وحدت باید در راس امور مسلمین قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، شیخ احمد کنعانی شامگاه دوشنبه در مراسم جشن وحدت در خارگ با اشاره به حضور گسترده و پرشور جامعه اهل سنت و شیعه خارگ در کنار یکدیگر اظهار کرد: دست تمام برادران را می‌فشارم که پا را از شعار فراتر گذاشته و وحدت عملی را اجرا کردند، هرچند متاسفانه در جهان اسلام بسیاری از نقاط تنها وحدت به صورت شعاری است.

وی افزود: ما امروز در این ساعت مقدس اینجا گرد هم جمع شده‌ایم تا این کار حسنه را مجدداً احیا کنیم و به جهانیان ثابت کنیم که وحدت ما اصلاً و به هیچ‌وجه، چه با شبهه‌پراکنی‌ها و چه با تبلیغات منفی و تفرقه‌افکنانه رسانه‌های گسترده دشمنان، خدشه‌دار نخواهد شد.

امام جمعه اهل سنت خارگ خاطرنشان کرد: این وحدت دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و همانگونه که مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند، وحدت باید در اولویت و در راس امور مسلمین قرار بگیرد.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون وحدت تصریح کرد: خداوند می‌فرماید از خدا و رسولش اطاعت کنید و اگر امروز می‌خواهیم با این تهاجم فرهنگی مقابله کنیم، قرآن کریم خیلی شفاف می‌فرماید که با استفاده از قرآن و رسول خداوند قادر به این کار خواهید بود.

کنعانی اذعان داشت: این دو موضوع موجب خواهد شد تا اختلاف سلیقه‌ای اگر پیش آمد، نزاع و درگیری به وجود نیاید و اینجا بحث از فرقه و مذهب نیست، بلکه از مسلمان و جایگاه ایمان اوست و یقیناً اگر عقاید ما به اختلاف و درگیری کشیده شود، سست خواهیم شد و این باعث خواهد شد نعماتی را که خداوند به ما داده است، توسط دشمنان چپاول شود.

وی افزود: هرگاه تمام قدرت خود را برای زمین زدن رقیب خرج کنیم، باعث می‌شود که آنجا که باید توان خود را استفاده کنیم، نیرویی برای ما باقی نمانده باشد و این از عظمت و بزرگی ما خواهد کاست و امروز گروه‌هایی به اسم اسلام برادرکشی می‌کنند، در حالی که این مشخص نیست از چه فرقه‌ای نشأت گرفته و ما در اسلام چنین فرقه‌ای را سراغ نداریم.

امام جمعه اهل سنت خارگ با اشاره به تشکیل فرقه‌های تکفیری خاطرنشان کرد: برخی‌ها فرقه‌هایی را برای ما به وجود آورده‌اند تا بین ما اختلاف ایجاد کنند. اختلافاتی که نباید به آن‌ها پرداخته شود و بزرگ جلوه داده شود و انتظار ما در این زمینه از روحانیون تشیع و اهل سنت است که اختلافات فقهی را به میان مردم نیاورند و این مباحث را در محافل علمی و جایی که خود حضور دارند، بیان کنند و دامن زدن به این اختلافات از شکوه ما خواهد کاست.

وی با اذعان به اینکه اختلافات اندیشه را مختل خواهد کرد، افزود: دشمن امروزه به دنبال مخدوش کردن چهره پیامبر و رسالت او و دوم بیگانه ساختن افراد و جوانان جامعه با اخلاق نبوی است و دشمن و در راس آن‌ها آمریکا این برنامه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

کنعانی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) افکار و بزرگی خود را به رخ دیگران نمی‌کشید تا آن‌ها احساس کوچکی نکنند تصریح کرد: لازمه کار این است که ما با یکدیگر در برابر دشمنی که کمر به از بردن شیعه و سنی برده است، متحد شویم و باور کنیم که مقصود لبخند دشمن، حقارت ماست.

وی اذعان داشت: ما خوشحالیم که مقام معظم رهبری، در زمانی که وحدت بیش از هر زمان دیگری نیازش دیده می‌شد، فتوایی وحدت‌آفرین صادر کرد و توهین به صحابه پیامبر، خلفای اهل سنت و عقاید و باورهای اهل سنت را حرام اعلام کرد و این فتوایی دشمن‌شکن بود.

امام جمعه اهل سنت خارگ افزود: اگر امروز همه اینجا جمع شده‌ایم، چه خوب است که بشناسیم عقاید یکدیگر را و بدانیم که اختلاف موجب رحمت هم خواهد شد و اختلاف در تفکر یعنی یک گونه فکر نکردن و یک جور نیاندیشیدن  و این می‌تواند به طرق مختلف، زمینه رسیدن به خداوند باشد.

وی گفت: باید تشکر کنم از مسئولینی که دوشادوش برادران اهل سنت در عرصه خدمت صادقانه تلاش می‌کنند و هرچه ما نیاز داشته‌ایم، تا جایی که توانسته‌اند از ما دریغ نکرده‌اند و فرقی میان اهل سنت و شیعیان نگذاشته‌اند.

انتهای پیام/66006/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول