اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم مطرح کرد

اهتمام به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال

استاندار قم با اشاره به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش بیکاری گفت: این آموزش‌ها در ایجاد اشتغال موثر است.

اهتمام به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی‌منش پیش از ظهر امروز در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و جمعی از مسئولان ادارات و روئسای مراکز آموزشی نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در توسعه اشتغال و فرهنگ کار و کارآفرینی بسیار مهم عنوان و اظهار کرد : این اداره کل بنابر آمار عملکردها نقش موثری در ایجاد اشتغال جوانان و ارتقاء مهارت آنها در استان دارد و به دنبال آن توسعه کیفی و کمی مطلوبی نیز در امور به همراه داشته است.

وی از عملکرد برخی از دستگاه‌های آموزشی استان در خصوص فراگیری علوم و فناوری‌های روز دنیا انتقاد کرد و گفت: جوانان و متخصصین ما نیز باید همگام با دانش دیگر کشورها پیش بروند و کسب آموزش‌های مهارتی یکی از پایه‌های اساسی پیشرفت و توسعه اقتصادی و راه رسیدن به خودکفائی است.

استاندار قم به نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره و تصریح کرد: امروزه صنعت در دنیا رقابتی است، اما متاسفانه از پیشرفت دور هستیم از این رو برای رسیدن به این دانش‌ها و همگام شدن با مهارت‌های پیشرفته باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفت چراکه این آموزش‌ها در تربیت افراد متخصص و ماهر نقش بسزایی دارد و موجب می‌شود نیروی کار در راستای تغییر کیفیت محصولات تولیدی گام بردارد.

صالحی‌منش گفت: هر کاری باید از روی دقت و مهارت صورت بگیرد چراکه در این صورت مطلوب و پسندیده خواهد بود و این امر با توسعه آموزش‌های مهارتی در کشور و به‌کارگیری دانش و تجهیزات روز ممکن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان قم دارای استعدادهای فراوانی در زمینه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: با استفاده درست از نعمت‌های خدادادی و امکانات و تجهیزات موجود در استان می‌توان زمینه‌های پیشرفت و توسعه اقتصادی را فراهم کرد.

استاندار قم با اشاره به تحریم‌های اقتصادی که از سوی کشورهای مختلف بر کشور ما تحمیل شده و در بسیاری از زمینه‌های تولیدی و صنعتی، کشورمان را در تنگنا قرار داده است، یادآور شد: آموزش‌های مهارتی امیدی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور در وضعیت کنونی است و در این راستا خانواده آموزش فنی و حرفه‌ای کشور باید در ساختن زیربناهای توسعه کشور تلاش خود را به کار گیرد.

صالحی‌منش بیکاری را از عمده‌ترین معضلات اجتماعی جامعه عنوان و اظهار کرد: بسیاری از انحرافات و مشکلات جوانان از بیکاری نشات گرفته است و موجب فساد در جامعه می‌شود، از این رو آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید تلاش خود را در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و فارغ‌التحصیلان جامعه به کار گرفته و در صدد آموزش همه اقشار جامعه برآیند.

انتهای پیام/78008/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول