اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد تویسرکان اعلام کرد

تربیت 14 هزار حافظ قرآن کریم در تویسرکان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان سهمیه این شهرستان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم را نزدیک به 14 هزار نفر اعلام کرد.

تربیت 14 هزار حافظ قرآن کریم در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مهدی حاجی‌زین‌العابدینی صبح امروز در جلسه شورای توسعه فرهنگی قرآنی تویسرکان تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تربیت حافظان قرآن و تغییر سبک زندگی را محور اصلی شورای توسعه فرهنگی قرآن دانست.

وی اظهار کرد: امیدواریم شورای توسعه فرهنگی قرآن تویسرکان با همکاری و همگرایی دستگاه‌های عضو زمینه‌ساز توسعه فرهنگ قرآنی و تربیت حافظان قرآن در شهرستان باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان سهمیه این شهرستان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم را تا پایان برنامه پیش‌بینی شده نزدیک به 14 هزار اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین جامعه هدف تربیت حافظان قرآن در آموزش و پرورش است، انتظار داریم این نهاد در فعالیت‌های آموزشی قرآن نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به استعداد بالای نیروی انسانی در شهرستان، گفت: امیدواریم با اهتمام دستگاه‌های متولی بتوانیم بیش از تعهد در نظر گرفته نسبت به تربیت حافظان قرآن کریم تربیت کنیم.

حاجی‌زین‌العابدینی ادامه داد: همراه با تربیت حافظان قرآن کریم آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در حوزه پژوهش‌های قرآنی وارد عمل شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه فعالیت‌های قرآنی بسیار ارزشمندی در سطح شهرستان انجام شده و یا در حال اجراست، متأسفانه اطلاعات و آمار دقیقی از حافظان و فعالان قرآنی در دست نداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان با تأکید بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات قرآنی در شهرستان، این مهم را از ضروریات دانست.

وی با تأکید بر پیگیری و هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، گفت: اداره تبلیغات اسلامی در راستای تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی شهرستان بیش از گذشته اقدام کند.

حاجی‌زین‌العابدینی با اشاره به برگزاری فعالیت قرآنی در مسجد جامع سرابی شهر تویسرکان خاطرنشان شد: هفت مؤسسه قرآنی و یک کانون قرآن مردم‌نهاد در تویسرکان به مخاطبان خود خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون قرآن در تویسرکان در دو مرحله همزمان با سراسر کشور در طول سال، بیان کرد: تویسرکان در زمینه برگزاری آزمون قرآنی با 140 نفر شرکت‌کننده، از حیث استقبال بعد از همدان دومین شهر استان بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان در پایان خاطرنشان کرد: برای افرادی که در آزمون قرآنی شرکت کرده و موفق می‌شوند، گواهی معتبر قرآنی صادر می‌شود.   

انتهای پیام/89010/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول