اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بابل در مجلس:

ساختار فعلی امامزاده قاسم (ع) متناسب با این امامزاده نیست

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه با پیگیری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور طرح جامع امامزاده هفت تن (ع) بابل آماده شده است، گفت: ساختار فعلی امامزاده قاسم (ع) متناسب با شانیت این امامزاده نیست.

ساختار فعلی امامزاده قاسم (ع) متناسب با این امامزاده نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام علی اکبر ناصری امشب در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه بابل افزود: در مسئله وقف کسی که مالکیت خود را از استفاده شخصی به بهره‌وری جمعی در زمینه دینی و مذهبی، فرهنگی و درمانی بدل می‌کند کار مقدس و قابل ارزش انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مسئله وقف در دیدگاه اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: علاوه بر کشورهای اسلامی در کشورهای مختلف از جمله ایتالیا نیز به مسئله وقف توجه شده است و یک مالک بزرگ ایتالیایی یک چهارم ملک خود را وقف واتیکان کرده است.

ناصری با اشاره به اینکه پنج دانگ بابل وقفی بوده که در کشور کم‌نظیر است، بیان داشت: این امر بیان کننده دیدگاه دینی مردم بابل نسبت به مسایل مذهبی است که مالکیت منازل، مغازه، پاساژها و عرصه‌های مختلف را وقف مسجد و عزای سید‌الشهدا می‌کنند.

وی بیان داشت: حداقل وظیفه بازماندگان اجرای نیات خیر واقفان، حفظ موقوفات و مصارف مربوط به آن است که اداره اوقاف نقش به‌سزایی در اجرای این امر دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه بخش زیادی از کارهای عام‌المنفعه و منافع عمومی شهرستان از طریق موقوفات تامین می‌شود، تصریح کرد: احداث مجتمع بزرگ فرهنگی و ورزشی اوقاف بابل در راستای نیات خیر واقفان و پوشش خلاءهای موجود شهرستان است.

ناصری از تهیه طرح جامع امامزاده هفت تن بابل خبر داد و افزود: با توجه به اینکه 70 تا  80 درصد بنای قدیمی امامزاده هفت تن تخریب شده بود با پیگیری از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور مجوز تخریب و تجدید بنا این مکان متبرک را دریافت کردیم.

وی اذعان داشت: علاوه بر تهیه طرح جامع امامزاده هفت تن در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بیش از یک‌میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص یافت.

ناصری با اشاره به اینکه ساختار فعلی امامزاده قاسم (ع) متناسب با شانیت این امامزاده نیست، با تقدیر از رئیس اوقاف بابل خواستار اجرای طرح جامع امامزاده قاسم (ع) شد.

انتهای پیام/86009/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول