اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر گمرکات استان بوشهر:

گمرک بوشهر به تجهیزات پیشرفته کنترل کالا مجهز می‌شود

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: امروز گمرک برای تسریع و افزایش دقت در کنترل در حال مجهز شدن به تجهیزات و امکانات پیشرفته است.

گمرک بوشهر به تجهیزات پیشرفته کنترل کالا مجهز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد پورحیدر ظهر امروز در کارگاه آموزشی نحوه تشکیل پرونده قاچاق کالا در بوشهر اظهار داشت: باید از یک سو با روانسازی و تسریع در روند کار، واردکننده را تشویق کنیم برای صادرات و واردات کالای خود از مجاری قانونی استفاده کند و از سوی دیگر باید کنترل‌ها و دقت لازم نیز به کار گرفته شود.

وی یادآور شد: امروز گمرک برای تسریع و افزایش دقت در کنترل در حال مجهز شدن به تجهیزات و امکانات پیشرفته است. از جمله شیوه‌های تشویق واردکنندگان به استفاده از مجاری قانونی منطقی شدن تعرفه‌ها است زیرا تعرفه‌های غیر منطقی قاچاق کالا را افزایش می‌دهد.

ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور شناخته می‌شود و در گذشته گمرک فقط یک سازمان درآمدزا برای دولت‌ها بود ولی با پیشرفت علم، صنعت و مبادلات بیش از 20 وظیفه دیگر بر وظایف گمرک افزوده شده است.

پورحیدر اضافه کرد: هم‌اکنون حمایت از تولیدات داخلی، صیانت از سلامت جامعه با جلوگیری از کالاهای غیراستاندارد، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انسان و مواد مخدر و مبارزه با جنایات سازمان یافته بین‌المللی از مهم‌ترین وظایف گمرک به شمار می‌رود. در گام نخست واردکنندگان باید برای گرفتن مجوزهای مقرراتی اقدام و سپس ورود کالا کنند و در مرحله بعد باید مجوزهای قانونی را گرفته و عوارض گمرکی را پرداخت کند.

پورحیدر اضافه کرد: عامل اصلی و انگیزه اصلی واردکننده کالای قاچاق فرار از پرداخت حق و حقوق دولت است با اینکه می‌داند اگر بخواهد از مجاری غیرقانونی برای ورود کالای خود استفاده کند باید ریسک بالایی را بپذیرد. باید مشخص شود چه موانعی برسر راه یک واردکننده وجود دارد که از مجاری غیرقانونی به جای مجاری قانونی استفاده می‌کند.

پورحیدر بیان داشت: یکی از راه‌های کاهش موانع تسهیل امور مربوط به گرفتن مجوزهای مقرراتی و کاهش بخشنامه‌های محدودکننده است.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول