اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره استاندارد خرمشهر خبر داد

جلوگیری از ورود 42 هزار دلار کالای چینی به گمرکات آبادان و خرمشهر

رئیس اداره استاندارد خرمشهر گفت: با همکاری ادارات گمرک از ورود 42 هزار دلار کالای چینی به گمرکات آبادان و خرمشهر جلوگیری شد.

جلوگیری از ورود 42 هزار دلار کالای چینی به گمرکات آبادان و خرمشهر

سیدصادق شریفی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: در آذرماه سال جاری 863 فقره اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده که 854 محموله وارداتی و 123 محموله صادراتی مجوز ترخیص از این اداره را دریافت و هشت محموله وارداتی نیز به‌دلیل مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه مرجوع شده‌اند.

وی افزود: از محموله‌های صادراتی و وارداتی تعداد 910 نمونه اخذ شده که شامل 478 نمونه از محموله‌های وارداتی و 432 نمونه برای تعیین تعرفه گمرکی و محموله‌های صادراتی است که توسط کارشناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت‌های بازرسی، نمونه برداری و به آزمایشگاه‌های اداره کل و همکار ارسال شده‌اند.

رئیس اداره استاندارد خرمشهر خاطرنشان کرد: ارزش محموله‌های مرجوعی که غالباً ساخت کشور چین بوده‌اند 42 هزار دلار است که با همکاری ادارات گمرک خرمشهر و آبادان از ورود آنها به کشور و بازار داخلی جلوگیری و مانع از ورود خسارت مستقیم به ارزش یک میلیارد و 40 میلیون و 273 هزار و 231 ریال به مصرف کنندگان داخلی شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اسباب بازی، کابل برق، آداپتور، کمک فنر، تیغه برف پاک کن و کابل جوشکاری اشاره کرد.

وی در ادامه ارزش کالاهای صادراتی را بالغ بر 109 میلیارد و 134 میلیون و 973 هزار و 478 ریال اعلام کرد که از جمله آنها می‌توان به خرما، مصالح ساختمانی و مواد پتروشیمی اشاره کرد.

شریفی‌نسب همچنین عنوان کرد: در راستای اجرای قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران و به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر و آبادان را داشته باشند نظارت کرده و تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی مربوطه و یا استانداردهای مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آنها صادر می‌شود در غیر اینصورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیر استاندارد مرجوع می‌شوند.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول