اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع):

انقلاب اسلامی ذره‌ای از اهداف امام فاصله نگرفته است

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) گفت: انقلاب اسلامی با گذشت 34 سال از عمر مبارک خود ذره‌ای از اهداف و آرمان امام فاصله نگرفته بلکه به دست نائب و جانشین برحق آن امام در مسیر حقیقی گام بر‌می‌دارد.

انقلاب اسلامی ذره‌ای از اهداف امام فاصله نگرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار محمدتقی اصانلو صبح امروز در مراسم یادواره شهدای کربلای چهار و پنج در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل اظهار داشت: عملیات کربلای پنج در حقیقت مینیاتور عملیات‌های دفاع مقدس بود چرا که در این عملیات غرورآفرین آتش حمله در اوج بود و رزمندگان ما با سلحشوری و رشادت تمام حماسه‌ای را خلق کردند که همیشه به یادگار می‌ماند.

وی با یادآوری اینکه در جنگ هشت ساله هیچ وقت از سلاح کشتار جمعی استفاده نکردیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز برخلاف ادعای غربی‌ها ما اعتقادی به تولید سلاح کشتار جمعی نداریم چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فتوایی تولید و استفاده از این سلاح را حرام کرده و ما به هیچ‌وجه از این سلاح‌ها استفاده نخواهیم کرد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) یادآور شد: دشمنان ما یا از روی نفهمی و یا از روی آنکه خودشان را به نفهمی زده‌اند حاضر به قبول این اصل نیستند و اصلاً نمی‌دانند منظور از حرام یا حلال بودن امری چیست.

اصانلو گفت: کشور ما از همه جا تحت محاصره قرار گرفته و از هر نقطه‌ای دشمن تلاش می‌کند تا مقاومت انقلاب اسلامی را بشکند و مقاومت ملت ایران را به نقطه انحراف بکشاند در حالی که ما همچنان تاکید می‌کنیم پای حرف و اصولمان ایستاده‌ایم و ذره‌ای از آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: ما در حین جنگ سخت با دشمن، جنگ نرم را در پیش‌رو قرار دادیم به طوری که رزمندگان ما اگر عاشق جبهه‌های جنگ و شهادت بودند این عشق برگرفته از اخلاق و تربیت رزمندگان ما بود که بزرگترین افتخار خود را حضور و مشارکت در مقابله با دشمنان دفاع از انقلاب و صیانت از خواسته‌ها و مطالبات امام راحل می‌دانستند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس بیان داشت: اگر امام راحل (ره) تاکید کردند که جنگ هشت ساله ما جنگ ارزش‌ها بود و در این دفاع مقدس انقلاب را به دنیا صادر کردیم از این بابت است که ما در این دفاع اخلاق‌مدارانه هرگز اصول جنگ را زیر پا نگذاشتیم و بهترین جلوه‌های دفاع از مکتب اسلام را به نمایش گذاشتیم.

اصانلو افزود: این شیوه جنگ کردن و فرهنگ دفاع را امام (ره) به ما یاد داد به طوری که آن حضرت ما را از منجلاب ذلت بیرون کشید و به اوج عزت و افتخار رساند که امروز تمام دنیا به نهضت امام خمینی و انقلابی که وی تشکیل داده است، غبطه می خورند.

وی عنوان کرد: ما ذره‌ای از امام (ره) و آرمان آن حضرت فاصله نگرفته‌ایم همانگونه که در صیانت از فرهنگ عاشورایی راه را به خطا نرفته‌ایم که مصداق این هوشیاری و مراقبت ما از فرهنگ عاشورایی مربوط به حوادث سال 88 و به آتش کشیدن پرچم امام حسین (ع) به دست یزدیان روزگار بود که در 9 دی فرزندان امام و ولایت پوزه آنها را به زمین مالیدند و در تداوم خط ولایت حماسه‌ای بی‌نظیر خلق کردند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) ادامه داد: ما اگر می خواهیم در مسیر امام و ولایت حرکت کنیم باید بصیرت و تیزبینی خود را در نگاه به آینده به کار بگیریم و بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کرده و در صراط مستقیم مسیرمان را ادامه دهیم.

اصانلو گفت: تنها نباید فکر کنیم که دشمن می‌تواند ما را از مسیر سیاسی خارج کند بلکه هدف دشمن انحراف از مسیر اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی است که بیشترین سرمایه‌گذاری را در این حوزه انجام داده است.

ما برای غارت دفاع نکردیم بلکه اخلاق‌مدارانه در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر نمونه‌هایی از رویدادها و رخدادهای اخلاق‌مدارانه در جنگ هشت ساله تاکید کرد: اگر ادعا می‌کنیم که جنگ هشت ساله دشمنان اسلام علیه انقلاب برای ما یک دفاع مقدس و متفاوت از سایر جنگ‌های دشمن بود به این خاطر است که ما در این دفاع هشت ساله از مکتب اسلام و آرمان شهادت، فضیلت جهاد و فرهنگ عاشورایی صیانت کردیم و هرگز به دنبال غارتگری و یا زیرپا گذاشتن اصول جنگ هشت ساله نبودیم.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) یادآور شد: ما در تمام عرصه‌ها با مراقبت و هوشیاری رزمندگان اسلام تمام اصول اخلاقی را در حملات و حتی تصرف شهرهای دشمن رعایت کردیم و حتی در حمله شیمیایی سربازان صدام به حلبچه رزمندگان ما تمام سختی‌ها و مشکلات را تحمل کرده و مردم این شهر را از خطرات و آسیب‌های حمله شیمیایی در حد توان صیانت کردند.

اصانلو ادامه داد: در کجای دنیا رزمنده‌ای برای کوچکترین استفاده از ابزار دشمنان و یا حتی استفاده از کالاهای مغازه‌ای که صاحبان آن منطقه عملیاتی را تخلیه کردند بهایی پرداخت کرده و حتی نامه حلالیت می‌نویسد تا مبادا استفاده نامشروع صورت بگیرد که این خود اخلاق‌مداری رزمندگان ما را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: در دفاع هشت ساله ما تنها نگاهمان به مظاهر ظاهری و دنیوی نبود بلکه بسیار بالاتر از آن به اخلاق و رفتار حسنه توجه کردیم و در اکثر حملاتی که شبانه به سنگرهای دشمن داشتیم اوج مروت مردانگی و اخلاص در عمل را به نمایش گذاشتیم که این خود سبب شد تا بسیاری از دشمنان شیفته این مرام ما شوند.

انتهای پیام/62004/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول