اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

انقلاب اسلامی افق جدیدی پیش روی زن ایرانی گشود

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای آثار و برکات فراوانی است، گفت: یکی از این برکات این است که افق جدیدی پیش روی زنان ایرانی باز کرد.

انقلاب اسلامی افق جدیدی پیش روی زن ایرانی گشود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در جمع گروهی از مدیران و مسئولان مجموعه آموزشی هدی گفت: کاری که شما انجام می‌دهید بسیار بافضیلت و پربرکت است زیرا کار علمی همراه با آموزش معارف اسلامی از تقدس خاصی برخوردار است.

وی افزود: جهان امروز نیاز به این دارد که گروهی با اطلاع دقیق از علوم اسلامی مشکلات را حل کنند و کارها را به دست بگیرند زیرا معتقدیم کامل‌ترین ادیان دین مقدس اسلام است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام برای همه انسان‌ها و در زمان دوران‌ها راه حل‌هایی دارد، عنوان کرد: باسواد کردن کودکان این مرز و بوم کار ساده‌ای نیست و زحمات فراوانی را می‌طلبد؛ خلوص نیت در این راه گام نخست محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اخلاص موجب می‌شود انسان کار را تنها برای خدا انجام دهد و در این صورت توفیق الهی نصیب آدمی خواهد شد.

نوری‌همدانی با بیان اینکه همت بلند در مسیر علم‌آموزی به دیگران اهمیت فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: باید در علوم انسانی به قله‌ها دست یابیم تا بتوانیم موثر باشیم زیرا گذشتگانی همچون شیخ صدوق و شیخ مفید در این مسیر گام برداشته‌اند و دشواری‌های زیادی را تحمل کرده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر پرهیز از تنبلی، سستی و بی‌نظمی در همه کارها اظهار کرد: نظم و ترتیب اهمیت زیادی در پیشبرد اهداف و رسیدن به قله‌های علم و دانش دارد.

وی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: اگر زنانی باسواد و اهل علم و دانش داشته باشیم آنگاه جامعه ما مسیر علم و ترقی را زودتر و بهتر می‌پیماید.

نوری‌همدانی افزود: تا پیش از انقلاب گروهی از زنان ایرانی غرب‌زده بودند و از مدهای خارجی پیروی می‌کردند و گروهی دیگر هم به ناچار خانه‌نشین شده بودند زیرا نمی‌توانستند با حفظ حجاب اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت گام بردارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای آثار و برکات فراوانی است،‌ عنوان کرد: یکی از این برکات این است که افق جدیدی پیش روی زنان ایرانی باز کرد؛ در کتابی با عنوان «جایگاه بانوان در اسلام» این مسائل را به خوبی توضیح داده‌ام.

وی خاطرنشان کرد: زنان در سراسر تاریخ مظلوم واقع شده‌اند و این یک ویژگی جهانی است زیرا در شرق و غرب نگاه مثبتی به زنان وجود نداشته و همواره به آن‌ها ظلم شده است.

نوری‌همدانی با بیان اینکه این مظلومیت سبب شده است که زنان نتوانند در طول تاریخ شایستگی‌های خود را به درستی به منصه ظهور برسانند، گفت: 14 هزار محدث در تاریخ اسلام حضور داشته‌اند ولی در میان آن‌ها کمتر زنی به چشم می‌خورد بلکه زنان در این بین انگشت‌شمار هستند زیرا هیچگاه به زنان اجازه داده نمی‌شد وارد علوم و فنون مختلف شوند تا اینکه سرانجام انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و امام خمینی (ره) نیز فرمودند سهم زنان در پیروزی این نهضت کمتر از مردان نبوده است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز زنان دوشادوش مردان در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب نقش داشتند و شهدایی را نیز تقدیم کردند.

وی اظهار کرد: در زمینه آموزش به دانش‌آموزان باید به علم ادبیات فارسی و نیز صرف و نحو عربی توجه ویژه داشت و با توجه به اینکه حوزه کاری شما معارف دینی است باید به این مهم بیشتر توجه کنید.

نوری‌همدانی با اشاره به کاربرد قلم در بیان موضوعات ذهنی انسان گفت: داشتن استاد دانشمند و اهل دین اهمیت فراوانی در تربیت دانش‌آموزان دارد؛ باید اساتیدی را انتخاب کنید که کاملاً انقلابی و معتقد به آرمان‌های امام و رهبری باشند زیرا امروز بیش از هر چیز به عناصر انقلابی نیاز داریم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه زنان می‌توانند همانند مردان به قله‌های علم و فضیلت دست یابند، گفت: مردان بزرگ نیز از دامن مادرانی فرهیخته و دلسوز به درجات بالا رسیده‌اند.

انتهای پیام/78004/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول