اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حراست شهرداری شیراز خبر داد

شناسایی دلالان کلاهبردار در شهرداری شیراز

مدیر حراست شهرداری از شناسایی دلالان و واسطه‌گرانی که با ترفندهای ویژه به بهانه راه‌اندازی کار مردم در شهرداری کلاهبرداری و آنان را سرکیسه می‌کنند خبر داد.

شناسایی دلالان کلاهبردار در شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه مدیریت شهردار این شهر، علیرضا جمشیدی اظهار داشت: تعدادی از واسطه‌گران و دلالانی که با نام کارکنان شهرداری برای راه‌اندازی امور مردم با ارائه برگ محاسبه عوارض غیرواقعی از آنان وجوه گزافی اخذ کرده و می‌کنند، شناسایی شده‌اند.

وی گفت: با توجه به شناسایی این افراد و با هماهنگی دستگاه قضایی، موضوع برخورد قانونی با آنان در حال پیگیری است.

عضو ستاد ارتقای‌ نظام اداری شهرداری شیراز با بیان اینکه محاسبه عوارض از سوی شهرداری، فقط در حضور مالک یا وکیل قانونی او انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شهروندان برای طی روال اداری و محاسبه عوارض و دریافت مجوزهای قانونی نیاز به واسطه ندارند.

مشاور شهردار و مدیر حراست شهرداری شیراز، گفت: اقدامات بسیار خوبی برای تسهیل امور شهروندان و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر، در این مجموعه انجام شده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی شهرداری الکترونیک و برون‌سپاری امور اشاره کرد.

جمشیدی در مورد ارسال پیامک تلفن همراه و توزیع تراکت بین شهروندان نیز گفت: افرادی که اقدام به ارسال پیامک و توزیع تراکت در مورد انجام امور شهروندان در شهرداری‌های مناطق می‌کنند، هدفی جز کلاهبرداری و اخذ وجوه اضافه از مردم ندارند.

وی تصریح کرد: شهروندانی که قصد اخذ مجوز یا پرداخت عوارض قانونی خود را دارند، قبل از هر اقدامی باید به شهرداری منطقه محل سکونت خود مراجعه کرده و در مورد نحوه محاسبه و میزان عوارض محاسبه شده، اطلاعات دقیق و کاملی کسب کنند.

مدیر حراست شهرداری شیراز با بیان اینکه اطلاع‌رسانی در مورد حضور دلالان و واسطه‌ها، پیش از این نیز انجام شده است، گفت: در عین اطلاع‌رسانی مراجعات بسیاری از طرف مردم، در زمینه مشکلاتی که واسطه‌ها برای شهروندان ایجاد کرده‌اند را شاهد هستیم.

جمشیدی با قدردانی از تعامل و همکاری پلیس و دستگاه قضایی برای شناسایی مجرمان از مردم درخواست کرد که اگر در مراجعات خود به شهرداری، با دلالانی مواجه شدند با شماره تلفن‌های اعلام شده در مناطق و سازمان‌ها تماس بگیرند.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول