اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

نباید تن مردم در مراجعه به شهرداری بلرزد

تعصب خاصی نسبت به موفقیت شهرداران دارم، باز بودن در شهرداری به روی مردم، بودجه شهرداری جزو خطرناک‌ترین نوع بیت‌المال، نباید پولی از مردم به ناحق گرفته شود و شهرداری باشگاه سیاسی نیست از جمله مواردی بود که استاندار آذربایجان شرقی خطاب به شهرداران استان مطرح کرد.

نباید تن مردم در مراجعه به شهرداری بلرزد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در جمع شهرداران استان آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نقش و اهمیت شهرداری‌ها به عنوان مردمی‌ترین نهاد کاری کشور، انتظارات دولت تدبیر و امید از شهرداران استان را یادآور شد و توصیه‌هایی نیز به شهرداران کرد.

تعصب خاصی نسبت به موفقیت شهرداران دارم

وی با بیان این که تعصب خاصی نسبت به موفقیت شهرداران دارم، افزود: اگر فعالیت‌های دستگاه‌ها را رده‌بندی کنیم شهرداری‌ها در صف اول خدمت به مردم قرار می‌گیرند، لذا حمایت از شهرداری‌ها را وظیفه خود و تمام دستگاه‌های اجرایی استان می‌دانم.

وی با تاکید بر وحدت، همدلی و صمیمیت بین مسئولان اجرایی، خاطر نشان کرد: رابطه ما با تمام شهرداران استان بر اساس محبت و صمیمیت خواهد بود و امیدوارم در چهار سال آینده بتوانیم کارنامه خوبی از خدمت و تلاش به مردم ارایه کنیم.

محور خدمات همه دستگاه‌ها باید قانون باشد

استاندار آذربایجان‌شرقی بر حاکمیت قانون در تمام رده‌های مدیریتی استان تاکید کرد و گفت: محور خدمات همه دستگاه‌ها باید قانون باشد و هیچ چیزی فراتر از قانون مورد انتظار نیست.

وی افزود: البته ممکن است برخی از قوانین، بازدارنده به نظر برسند که در این موارد نیز می‌توان در سایه هماهنگی و ارتباط صمیمانه با نمایندگان مجلس مشکل را حل کرد.

جبارزاده همکاری و ارتباط نزدیک شهرداران با نمایندگان مردم در شوراها و مجلس را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر نمایندگان مردم در جریان مشکلات جامعه قرار گیرند حتما می‌توانند در حل مشکلات مردم کمک حال شهرداران باشند.

مردم ولی‌نعمت ما هستند و این یک شعار نیست.

وی با بیان این که مردم ولی نعمت ما هستند و این یک شعار نیست، افزود: باید با تمام توان در خدمت مردم باشیم و با اخلاق اسلامی با مردم برخورد کنیم، این طور نباشد که مردم از مراجعه به شهرداری تن‌شان بلرزد.

در شهرداری باید به روی مردم باز باشد

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در شهرداری باید به روی مردم باز باشد و مردم بتوانند مشکل خود را مطرح کنند، به ویژه اقشار درمانده و بی‌پناه جامعه که هدف از برقراری نظام جمهوری اسلامی هم خدمت به همین مردم است نه حاکمیت بر مردم.

بودجه شهرداری جزو خطرناک‌ترین نوع بیت‌المال است/ نباید پولی از مردم به ناحق گرفته شود

جبارزاده با تاکید بر دقت در صرف بودجه شهرداری‌ها، اظهار داشت: بودجه شهرداری جزو خطرناک‌ترین نوع بیت‌المال است که در صورت کوچک‌ترین دخل و تصرف غیرقانونی به عذاب شدید الهی تبدیل می‌شود.

وی با بیان این که نباید پولی از مردم به ناحق گرفته شود، افزود: حتی یک ریال از بودجه شهرداری نباید در محل غیرقانونی و غیرضروری هزینه شود، پولی که مردم به شهرداری می‌دهند مصداق حق‌الناس است و اگر با دقت خرج نشود پاسخگویی در مقابل آن در روز قیامت بسیار سخت خواهد بود.

الکترونیکی شدن خدمات شهرداری‌ها

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر الکترونیکی شدن خدمات شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: هرچه رابطه مردم با کارکنان شهرداری کمتر شود سلامت سیستم اداری بیشتر خواهد شد بنابراین باید با استفاده از فناوری‌های روز و مکانیزه کردن خدمات شهرداری‌ها این موضوع با جدیت دنبال شود.

جبارزاده با اشاره به تاکید دکتر روحانی بر پاک‌دستی مدیران دولت تدبیر و امید، خاطر نشان کرد: خوشبختانه شهرداران ما پاکدست هستند، اما نباید تصور شود که بر عملکرد آنها نظارت نمی‌شود، بلکه استمرار پاک‌دستی همه مدیران تحت نظارت کامل و نامحسوس است و تشویق و تنبیه عملکردهای مثبت و منفی هم بر اساس این نظارت‌ها صورت می‌گیرد.

شهرداری‌ها مرکز خدمتگزاری به مردم هستند نه باشگاه سیاسی

وی استفاده از نیروهای دلسوز، معتدل و دارای روحیه خدمت‌گزاری را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: شهرداری‌ها مرکز خدمتگزاری به مردم هستند نه باشگاه سیاسی، مباحث سیاسی برای شهرداری‌ها مانند سم مهلک است، لذا شهرداران از ورود به مسائل سیاسی جدا باید اجتناب کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین لزوم رعایت قوانین و مقررات در مصوبات شوراهای اسلامی را یادآور شد و گفت: بخشی از مصوبات شوراها مربوط به لوایح شهرداری‌هاست، بنابراین شهرداران باید در تنظیم لوایح، رعایت قانون را مد نظر قرار دهند.

علاقمند نیستیم مصوبات شوراها غیرقانونی اعلام شود

وی با بیان این که علاقمند نیستیم مصوبات شورها غیرقانونی اعلام شود، افزود: برای جلوگیری از این مساله، حضور یک مشاور حقوقی در کنار شهرداران مورد تاکید است و این کار باید نهادینه شود.

در این جلسه محمدرضا خداوردی‌زاده به عنوان مدیرعامل جدید سازمان همیاری شهرداری‌های آذربایجان شرقی معرفی و از تلاش‌های غلامحسین نصیری در این سمت قدردانی شد.

انتهای پیام/60002/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول