اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان یزد:

رسانه‌ها به جوانان تدبیر و بصیرت بدهند

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: در شرایط امروز مسئولیت رسانه‌ها حساس‌تر شده و رسانه‌ها در شرایط کنونی باید با تعهد و تعقل، به جوانان تدبیر، آگاهی و بصیرت بدهند و اعتماد آنها را به رسانه‌های متعهد افزایش دهند.

رسانه‌ها به جوانان تدبیر و بصیرت بدهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید غلامرضا رهبر و روز بسیج رسانه در یزد اظهار داشت: خداوند کسانی را مورد رحمت قرار می‌دهد که خودشان را بشناسند و مقام و منزلت خود را بدانند و از جایگاه خود مطلع باشند.

وی افزود: انسان‌ها باید موقعیت خود را درک کنند و ضمن اینکه برای زمان حال، برنامه‌ریزی می‌کنند، آینده را نیز ببینند و افق دیدشان وسیع‌تر از زمان حال باشد و برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

ناصری ادامه داد: انسان متعهد باید تکلیف و وظیفه خود را در هر زمانی بداند به عنوان مثال بنده به عنوان یک روحانی باید دیدم طوری باشد که جامعه و دیگران نیز از این دیدگاه استفاده کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) تصریح کرد: در میدان نبرد و زندگی باید این معنا را در نظر داشته باشیم که گذشته، گذشته است و باید از آن درس گرفت و برای آن افسوس نخورد و نگران آینده نیز نبود بلکه باید دانست اکنون باید چه کرد تا تدبیری مفید برای آینده نیز باشد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکی از وظایف و ویژگی‌های رسانه این است که افراد زمان‌شناس و وقت‌شناس که شرایط را می‌شناسند و ملزومات جامعه را بدانند،‌ در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی با تاکید بر جایگاه و اهمیت رسانه تصریح کرد: حرکت و جهت‌دهی مردم با رسانه است و اطلاعات، آگاهی دادن‌ها، نشاط، پیشرفت‌ها و ... همه از رسانه منشأ گرفته‌اند.

ناصری با تاکید بر اینکه رسانه باید به جامعه نشاط و آرامش هدیه دهد، خاطرنشان کرد: اکنون نیز جامعه ما به آرامش و نشاط توأم با بصیرت نیاز دارد و رسانه‌ها باید وظیفه مردم در مقابل دشمن در شرایط کنونی را به آنها گوشزد کنند.

وی با اشاره به تفاوت‌های رسانه‌های دنیا با رسانه‌های کشور ما عنوان کرد: در برخی رسانه‌های ما، گاهی شاهد شخصیت‌پردازی‌ها یا تخریب شخصیت‌ها هستیم در حالی که باید به جای مشغول کردن جامعه به افراد، به عملکرد و هدف افراد بپردازیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: البته عملکرد رسانه‌های خارجی به شیوه‌ای است که هدف را دنبال می‌کنند و به دنبال بزرگ کردن اشخاص نیستند بلکه هدف آنها مخدوش کردن چهره ایران و انقلاب است و در این مسیر و با این هدف کار می‌کنند و ذهن جامعه را تغییر می‌دهند.

وی تصریح کرد: رسانه‌ باید به اهداف و پیشنهادها و عملکردها بپردازد و نقد سازنده انجام دهد و فکر و عقل و ایده جامعه را رشد دهد نه اینکه به مسائلی بپردازد که او را از مطلب اصلی باز دارد.

ناصری با اشاره به برخی از عملکردهای رسانه تصریح کرد: مردم باید از طریق رسانه‌ها، مسائل را بدانند و نسبت به آن آگاه باشند و در رفع مشکلات جامعه به مسئولان کمک کنند و رسانه نیز باید طوری عمل کند که به جامعه آرامش بدهد و اعتماد و توکل را در میان مردم تقویت کند.

وی در عین حال رسانه‌ها را از دروغگویی، مبالغه‌گویی، ماجراجویی و ... نهی کرد و افزود: این رسم امانتداری نیست که عده‌ای به خاطر ماجراجویی و یافتن سوژه‌های جدید، در گفتار خود امانتدار نباشند و با تهمت زدن و خرد کردن افراد یا بزرگ کردن برخی اشخاص، به هدف خود دست پیدا کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترده شدن طیف رسانه‌ها با ورود اینترنت و ماهواره، وظیفه رسانه‌ها را بسیار خطیر دانست و افزود: تکلیف و مسئولیت رسانه‌های متعهد در چنین شرایطی بسیار بیشتر و خطیرتر است و باید به گونه‌ای عمل شود که مردم به ویژه جوانان، به رسانه‌های داخلی و متعهد اعتماد کنند.

وی تصریح کرد: جوان امروز ما، نیازمند تدبیر و آگاهی است و این آگاهی باید از طریق رسانه‌ها به آنها انتقال شود و امیدواریم با راه‌اندازی بسیج رسانه، این کارکرد رسانه‌ها تقویت شود.

انتهای پیام/2464/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول