اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 74 کیلوگرم

فرنگی‌کار قمی در بین برترین‌های سال 2013 کشتی جهان قرار گرفت

فرنگی‌کار مطرح و افتخارآفرین استان قم در پایان سال 2013 میلادی در بین برترین‌های کشتی فرنگی جهان قرار گرفت.

فرنگی‌کار قمی در بین برترین‌های سال 2013 کشتی جهان قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هادی علیزاده پورنیا فرنگی‌کار مطرح و نام‌آشنای کشتی استان قم در رنکینگ اعلام شده از برترین فرنگی‌کاران سال 2013 از سوی فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) نفر یازدهم وزن 74 کیلوگرم جهان نام گرفت.

فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) پس از پایان سال 2013 آخرین رده‌بندی برترین کشتی‌گیران جهان را اعلام کرد که در میان 15 کشتی‌گیر برتر هر وزن از ایران تنها سه کشتی‌گیر حضور دارند که هادی علیزاده پورنیا از قم نفر یازدهم وزن 74 کیلوگرم است.

علیزاده پورنیا هم‌اکنون پرافتخارترین فرنگی‌کار استان قم است در حالی که در دوران سپری کردن مصدومیت خود به سر می‌برد و بعد از حضور در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در سال 2013 که شهریور ماه در مجارستان به انجام رسید، بار دیگر به تیم ملی دعوت شده است تا احتمالا به مسابقات جام جهانی 2014 یا قهرمانی آسیا اعزام شود.

هادی علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان در حال حاضر در اردوی تیم ملی بزرگسالان حضور دارد و خود را در کنار سایر ملی‌پوشان برای اعزام به رقابت‌های کشتی فرنگی جام جهانی آماده می‌کند.

دو موفقیت آخر علیزاده پورنیا به توفیق وی در کسب عنوان نایب قهرمانی و نشان نقره مسابقات دو جام معتبر جهانی و آسیایی باز می‌گردد در حالی که علیزاده پورنیا در اسفند ماه سال 91 در جام جهانی 2013 کشتی فرنگی که به میزبانی کشورمان برگزار شد همراه با تیم ملی به نقره جهان دست پیدا کرد.

این کشتی‌گیر شاخص و نامدار در روزهای پایانی فروردین ماه و اوایل اردیبهشت سال جاری در شهر دهلی‌نو پایتخت هندوستان در جریان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا برابر حریفان به روی تشک رفت و در جدال فینال برابر قهرمان المپیک 2012 لندن نتیجه را واگذار کرد تا نایب قهرمان شود، ضمن اینکه در مسابقات دانشجویان جهان در کازان روسیه نیز نشان نقره گرفت.

حالا بر اساس برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان مرحله دوم اردوی تمرینی و آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی از روز شنبه چهاردهم دی‌ماه در خانه کشتی تهران آغاز شده است تا تیم پرقدرت به جام جهانی برود.

نفرات دعوت شده به این اردو که تا روز 30 دی ‌ماه ادامه خواهد داشت در حالی معرفی شدند که از استان قم نیز هادی علیزاده پورنیا و امیرحسین مولایی در وزن 75 کیلوگرم حضور دارند و در کنار دیگر ملی‌پوشان برای حضور در جام جهانی تلاش می‌کنند.

کشتی‌گیران قمی در این وزن رقبایی همچون فرشاد علیزاده از تهران و وحید بابایی‌جعفری از خوزستان را نیز دارند اما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا در ترکیب اصلی تیم ملی کشتی فرنگی به جام جهانی این رشته در سال 2014 اعزام شوند.

انتهای پیام/2258/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول