اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شیراز در مجلس:

اجازه ندهیم هوای شیراز بحرانی شود

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز وضعیت محیط زیست در تهران و برخی کلان‌شهرهای کشور بحرانی است و باید تلاش کنیم وضعیت هوای شیراز نیز بحرانی نشود.

اجازه ندهیم هوای شیراز بحرانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، احمدرضا دستغیب در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه اگر امروز جهاد سازندگی نیست اما بسیج هست، اظهار داشت: از تمام مدیران و مسئولان درخواست داریم با توجه به قدرت اجتماعی بسیج در تمام محلات و روستاهای دوردست از ظرفیت این نهاد ارزشمند انقلاب در بحران‌ها بیشتر استفاده کنند و آن را نادیده نگیرند.

وی با قدردانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی، نظامی و انتظامی در مدیریت بحران بارش برف 72 ساعت گذشته شهرستان شیراز و نقاط مختلف این استان تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته با تلاش کارکنان زحمتکش برخی دستگاه‌ها قابل تقدیر است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: از مدیرانی که متواضعانه خدمت‌رسانی کرده و از مردم به خاطر کوتاهی‌های صورت گرفته به ویژه مجموعه شهرداری که با ارائه خدمات در بعد از اتفاقات چند روز گذشته در پی نزول رحمت الهی این شجاعت را داشتند که از مردم عذرخواهی کنند و با زبان ملایم با مردم سخن بگویند تشکر می‌کنیم.

نباید با مردم متکبرانه و طلبکارانه صحبت کرد

دستغیب با تاکید بر اینکه نباید با مردم متکبرانه و طلبکارانه صحبت کرد، ادامه داد: ابراز تاسف می‌کنم از افراد و مدیرانی که متکبرانه و طلبکارانه با مردم سخن می‌گویند، مردم انتظار دارند فارغ از تمام مشکلات موجود، مسئولان تمام تلاش خود را به کار ببندند تا بهترین خدمت‌رسانی به مردم صورت گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بسیار بد است که به مردم بگوییم مشکلی وجود ندارد اما مشکلات حل نشده باشد گفت: مردم باید احساس کنند به مسئولان خود نزدیکند و مسئولان نیز باید به ویژه در بحران و در موقعیت‌های ویژه پاسخگوی مردم باشند.

تذکر نماینده مجلس به معنای مچ‌گیری نیست

دستغیب ادامه داد: زمانی که در بحران‌ها حادثه‌ای رخ داده و برق، آب، تلفن و یا گاز مردم قطع می‌شود مسئولان باید واقعیت را به مردم گفته و ضمن عذرخواهی زمان دقیقی را برای اتصال مجدد آن اعلام کنند و تلفن‌ها را نیز در عین حال حجم بالای ورودی آن پاسخگو باشند.

نماینده شیراز تصریح کرد: اگر نماینده‌ای به مسئولان تذکر داده و پیگیری می‌کند به معنای مچ‌گیری، برخورد با مدیران و یا اختلاف شخصی با آنان نیست بلکه سئوالمان این است که چرا پیش‌بینی‌های لازم صورت نگرفته و مشکلات مردم حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نباید مسئولان انتظار داشته باشند اگر مردم مشکلی دارند آنها را انعکاس ندهیم، بلکه وظیفه ما انتقال مشکلات است افزود: در حوادث اخیر بارش برف شیراز به نقاط مختلف از جمله بخش‌ها و روستاهایی  که مردم با مشکل مواجه بودند سر زدم اما با گزارش‌های واصله مدیران مبنی بر رفع مشکل تطبیق نداشت و همچنان مردم با مشکل مواجه بودند.

نماینده شیراز تصریح کرد: مسئولان خودشان در موارد بحران بازدید میدانی داشته باشند و رفع مشکلات را تنها با اعلام نظر کارشناس نهایی، ندانند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: معتقدیم که مدیران به فکر آینده باشند و اگر مسئله‌ای بحرانی پیش آمد باید بتوانند به‌خوبی آن را مدیریت کنند تا مردم نیز دچار مشکل نشوند.

عملکرد مدیران فارغ از مسائل سیاسی ارزیابی شود

دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر انجام مسئولیت مطلوب توسط مدیران گفت: از مدیران که جدید آمده‌اند درخواست داریم با انرژی، تلاش و کوشش بتوانند آنچه که دیگران انجام داده‌اند و اقداماتی خوب بوده را دنبال کرده و نقاط ضعف را پوشش دهند.

نماینده شیراز ادامه داد: معتقدیم باید فارغ از مسائل سیاسی، ارزیابی دقیق از توانایی مدیران این استان انجام شود تا افرادی که توانایی خوب دارند در مسئولیت‌های خود بمانند.

وی گفت: از مدیران دعوت می‌کنیم  همگی با وحدت و همدلی کار بخشی نکرده و کار فرابخشی در توسعه این استان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

نباید اجازه دهیم هوای شیراز نیز بحرانی شود

دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از گزارش مطلوب مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: امروز محیط زیست با توجه به اینکه مرتبط با سلامت مردم است موضوع مهمی به شمار می‌رود و باید در حفظ آن همگان تلاش کنند.

نماینده شیراز تصریح کرد: امروز وضعیت محیط زیست در تهران و برخی کلان‌شهرهای کشور بحرانی است و باید تلاش کنیم وضعیت هوای شیراز نیز بحرانی نشود.

وی ادامه داد: امروزه به دلیل نداشتن محیط زیست سالم، شاهد شیوع سرطان‌های مختلف ریوی و تنفسی هستیم و در این زمینه نیز بیشترین آسیب‌ها را کودکان می‌بینند که باید بر صیانت از محیط زیست کوشا باشیم.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول