اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خودنمایی مدال قهرمانی بر گردن کشتی‌گیران تویسرکانی

دو کشتی‌گیر جوان تویسرکانی در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد رده سنی جوانان کشور با کسب دو مدال طلا و برنز افتخار آفریدند.

خودنمایی مدال قهرمانی بر گردن کشتی‌گیران تویسرکانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی جوانان کشتی آزاد در روزهای 18 و 19 دی ماه سال جاری به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد.

تیم کشتی‌ آزاد رده سنی جوانان استان همدان نیز در این رقابت‌ها شرکت داشت، دو نفر از اعضای تیم شرکت‌کننده همدان در مسابقات کشوری کشتی آزاد جوانان در کرمانشاه از تویسرکان بود.

رضا اسدی‌پور جویباری در وزن 60 کیلو و ابوالفضل چهاردولی در وزن 55 کیلو در این رقابت دو روزه دو مدال طلا و برنز را بر افتخارات ورزشی استان و شهرستان تویسرکان ثبت کردند.

رضا اسدی‌پور جویباری و ابوالفضل چهاردولی در مدت فعالیت در عرصه ورزش کشتی مقام‌های زیادی را در سطوح ملی و فراملی کسب کرده‌ و امروز هم برگی از تاریخ ورزش کشتی تویسرکان را به نام قهرمانی، پهلوانی و جوانمردی به عنوان الگویی برای نوجوانان و جوانان این دیار حک کردند.

بر همین اساس فارس با این دو قهرمان جوان و کشتی‌گیر تویسرکان به گفت‌وگو نشستیم که می‌خوانید:

رضا اسدی‌پور جویباری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه پنج سال به طور مداوم کشتی می‌گیرم، اظهار کرد: با حمایت خانواده به ویژه برادرم و تعلیم مربیان تلاشگر کشتی تویسرکان تاکنون مقام‌های زیادی را کسب کرده‌ام.

وی با تقدیر از زحمات مربیان خود علی‌محمد بیات، محسن بیات و عسگر تکلو گفت: مربیان کشتی تویسرکان برای شکوفا کردن استعدادهای ورزشکاران رشته کشتی بسیار زحمت می‌کشند.

این کشتی‌گیر تویسرکانی از کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کشوری رده سنی جوانان کشتی آزاد به میزبانی استان کرمانشاه در سال جاری خبر داد و افزود: با توکل به خدا، توسل به اهل بیت(ع) و حمایت مربیان، خانواده و انجام تمرینات مستمر در وزن 60 کیلو عنوان قهرمانی مسابقات کشوری کشتی آزاد را به‌ دست آوردم.

وی با اشاره به اینکه تویسرکان استعدادهای بسیار بالایی دارد، گفت: ظرفیت و توانمندی تویسرکان در رشته کشتی آن قدر بود که بیشتر از دو نفر در این مسابقات حضور داشته باشند.

اسدی‌پور جویباری گفت: از مسئولان تقاضا دارم به ورزش کشتی توجه و‌یژه‌ای داشته باشند تا از استعدادهای شهرستان به خوبی استفاده شود.

وی فرهنگسازی را لازمه ورود جوانان به رشته کشتی به عنوان یک ورزش پهلوانی دانست و تاکید کرد: اعتماد مردم با ترویج و آگاه‌سازی امتیازات ورزش کشتی از همه حیث جلب می‌شود و این امر بستری برای جذب نوجوانان و جوانان به این ورزش خواهد بود.

این کشتی‌گیر تویسرکانی کسب عناوین قهرمانی از سوی ورزشکاران در رشته کشتی را جبران گوشه‌ای از زحمات مربیان سخت‌کوش کشتی شهرستان دانست و گفت: امیدوارم بتوانیم با مدال‌های بیشتر در مسابقات ملی و فراملی نام و پرچم ایران اسلامی را برافراشته و به افتخاراتش بیفزاییم.

در این گفت‌و گو ابوالفضل چهاردولی دیگر قهرمان مسابقات کشوری کشتی آزاد رده سنی جوانان به فارس گفت: در مسابقات قهرمانی کشور رده سنی جوانان کشتی آزاد در وزن 55 کیلو مدال برنز را کسب کردم.

وی با اشاره به اینکه سطح مسابقات قهرمانی کشور رده سنی جوانان کشتی آزاد بالا بود، افزود: تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات کشتی به میزبانی استان کرمانشاه توانمند بودند، اما بازی کشتی‌گیران تویسرکان یک سر و گردن بالاتر از دیگر کشتی‌گیران بود.

این کشتی‌گیر تویسرکانی تاکید کرد: با حمایت مسئولان درخشش کشتی تویسرکان در سطح ملی و فراملی بیش از امروز خواهد شد.

چهاردولی با اشاره به اینکه مداومت، رمز موفقیت کشتی‌گیر است، خاطرنشان کرد: حمایت و تشویق خانواده و مربی از دیگر عناصر مهم در کنار تلاش مستمر، ورزشکار را برای رسیدن به موفقیت کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: ما روزانه دو جلسه به مدت دو ماه برای حضور در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد رده سنی جوانان کشور تمرین داشتیم.

این کشتی‌گیر تویسرکانی در خصوص برخی از عناوین خود، گفت: سال 78 مقام سوم مسابقات نونهالان کشور، سال 89 مقام سوم مسابقات نوجوانان کشور، سال گذشته مقام دوم مسابقات جوانان کشور را کسب کردم.

رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی کشور با شرکت 199 کشتی‌گیر از 26 استان در قالب 28 تیم طی هفت دور با انجام 232 کشتی در روزهای 18 و 19 دی ماه در شهرستان کرمانشاه برگزار شد.

-----------------------------------

گزارش از: فاطمه صلح‌میرزایی

-----------------------------------

انتهای پیام/89010/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول