اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت

تقدیر از نماینده مردم همدان در مجلس به پاس دقت در تحلیل توافقنامه ژنو

رئیس مجلس شورای اسلامی از ابراهیم کارخانه‌ای، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس به پاس دقت در تحلیل توافقنامه ژنو تقدیر کرد.

تقدیر از نماینده مردم همدان در مجلس به پاس دقت در تحلیل توافقنامه ژنو

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در پی تحلیل جامع ابراهیم کارخانه‌ای، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از توافقنامه ژنو، رئیس مجلس شورای اسلامی به طور مکتوب از اقدام ارزنده و دقت ایشان در تحلیل همه‌جانبه این توافقنامه تقدیر و تشکر کرد.

این تحلیل در ابعاد علمی، فنی، اقتصادی و سیاسی در چارچوب حفظ منافع، مصالح و امنیت ملی مورد نقد و بررسی قرار گرفته بود.

کارخانه‌ای در حال حاضر رئیس کارگروه هسته‌ای مجلس شورای اسلامی نیز هست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در همین راستا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در تحلیل موضوعی توافقنامه با ارائه قریب به 100 راهبرد و تدوین برخی موارد هشدارآمیز، متن توافقنامه را در گام‌های اولیه، میانی و نهایی مورد بررسی قرار دادم.

ابراهیم کارخانه‌ای با بیان اینکه در این تحلیل‌ها مباحث کارشناسی را مورد تأکید قرار دادم، گفت: در این تحلیل خطوط قرمز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از دیگر موضوعاتی بود که مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: توجه به مباحثی چون فعالیت سایت‌های هسته‌ای، غنی‌سازی، خروج مواد و پروتکل الحاقی در این تحلیل مورد بررسی قرار گرفته بود.

رئیس کارگروه هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: این تحلیل با ارائه 10 راهبرد در قالب نظریه نهایی، پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را در چارچوب حفظ منافع ملی، مصالح ملی و امنیت ملی مورد تأکید قرار داده بود.

وی گفت: هفته گذشته نیز در تحلیلی هشدارآمیز در صحن علنی مجلس، در نطق میان دستور برخی از مفاد توافقنامه را مورد نقد و بررسی قرار دادم که مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گرفت.

کارخانه‌ای در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ایران اسلامی توانسته در اکثر زمینه‌ها رشد مطلوبی داشته باشد، ادامه داد: دنیا به اقتدار و نقش بی‌بدیل ایران در تمام معادلات و مناسبات جهانی اذعان دارد.

وی تصریح کرد: ایران حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند و از آن مقتدرانه دفاع می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران در پرتو وحدت و  ایستادگی قهرمانانه در مقابل زورگویی‌ آمریکا و همپیمانانش خواهند ایستاد و حتی یک قدم از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.

انتهای پیام/89002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول