اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان:

مدیران شور و نشاط و امید را به آحاد جامعه بازگردانند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: وظیفه مدیران و تصمیم‎گیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی است تا با یک برنامه‎ریزی مدون بتوانیم شور و نشاط و امید را به آحاد جامعه بازگردانیم.

مدیران شور و نشاط و امید را به آحاد جامعه بازگردانند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اصغر طهماسبی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه سلامت و امنیتی غذایی استان در سال 1392 اظهار داشت: برای داشتن یک جامعه پویا و پرنشاط باید سلامت روحی و روانی افراد، مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای ارائه شده بخشی از افراد جامعه دچار استرس، اختلالات روحی و روانی، یأس و ناامیدی شده‎اند که این وظیفه مدیران و تصمیم‎گیران در نظام مقدس جمهوری اسلامی است تا با یک برنامه‎ریزی مدون بتوانیم شور و نشاط و امید را به آحاد جامعه بازگردانیم.

طهماسبی تأکید کرد: اگر در جامعه‎ای استرس، افسردگی و بیماری‎های روحی و روانی بیش از حد معمول وجود داشته باشد، بقیه اجزای سلامت نیز دچار آسیب خواهند شد.

اختلالات روحی و روانی عامل بسیاری از بیماری‎ها است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان اختلالات روحی و روانی را عامل بسیاری از بیماری‎ها دانست و افزود: نیمی از بیمارانی که به مراکز درمانی و پزشکان مراجعه می‌نمایند در درجه اول به لحاظ روحی و روانی، دچار اختلال و استرس بیش از حد هستند و طی بارها مراجعه به پزشکان نتیجه‎ای دریافت نمی‎کنند چون ریشه دردشان را نمی‎شناسند.

وی نیاز جامعه امروز به روانپزشکان را امری مهم قلمداد کرد و ادامه داد: متأسفانه اپیدمی بدی که در جامعه ما وجود دارد این است که، درصد بالایی از جمعیت کشور ما، مراجعه به روانپزشک را امری تلخ و مایه خجالت خود می‎دانند.

نیاز جامعه به روانپزشکان یک ضرورت است

طهماسبی خاطرنشان کرد: نیاز جامعه به روانپزشکان یک ضرورت است که نیاز به تجربه شدن، تبلیغ و اطلاع‎رسانی در خبرگزاری‎ها‎، نشریات، صدا و سیما و تمامی رسانه‎ها را دارد و باید خودمان را موظف به نهادینه کردن آن در جامعه بدانیم.

وی تأکید کرد: چنانچه بتوانیم بحث مراجعه به روانپزشک را در جامعه خود نهادینه کنیم، قطعا در حوزه بهداشت و درمان کشور، هزینه‎ها را کاهش می‌دهد، همچنین پیشگیری که همواره مقدم بر درمان است در رأس امور سلامت قرار خواهد گرفت. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در ادامه انجام تست‎های روحی و روانی را حلقه مفقوده گزینش دستگاه‎های اجرایی دانست و بیان داشت: باید این مهم در دستور کار گزینش دستگاه‎های اجرایی به ویژه در مشاغل حساس و افرادی که بیشترین ارتباط را با مراجعه کنندگان به ادارات دارند، قرار گیرد تا افرادی که جذب به کار می‎شوند از سلامت روحی و روانی برخوردار باشند.

وی اذعان داشت: بحث بهداشت، سلامت و امنیت غذایی از آن مواردی است که در حوزه‎های مختلف کاری، اداری و اجرایی ما ساری و جاری است و از این حیث حائز اهمیت است که سلامت افراد جامعه از یکی از فاکتورهای توسعه و پیشرفت در هر کشوری است و ما باید در نظام مقدس جمهوری اسلامی، انسان و جامعه را بزرگترین سرمایه کشور بدانیم.

طهماسبی با بیان اینکه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان باید در بالاترین سطح برگزار شود، بر ضرورت حضور مدیران کل دستگاه‎های اجرایی در جلسات کارگروه تأکید کرد.

انتهای پیام/2307/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول