اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بابل در مجلس خبر داد

تمایل سرمایه‌گذاران فنلاندی در مازندران

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاران فنلاندی اظهار تمایل کردند که در بخش راه، ریل، بیمارستان 200 تختخوابی نیکان و احداث فرودگاه احمدکلا در مازندران مشارکت داشته باشند.

تمایل سرمایه‌گذاران فنلاندی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری شنبه‌شب در بازدید گروه سرمایه‌گذار فنلاندی از پروژه‌های شهرستان بابل، اظهار داشت: بابل در مرکزیت جغرافیایی مازندران قرار دارد و از جایگاه مهم علمی و فن‌آوری ویژه برخوردار است.

وی ادامه داد: وجود دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی با چهار هزار دانشجو در شاخه‌های مختلف پزشکی به عنوان قطب درمانی شمال مازندران اهمیت ویژه‌ای دارد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مراکز درمانی این شهرستان از سطوح درمانی بالایی برخوردار هستند، بیان داشت:با توجه به جایگاه پزشکی و جاذبه‌های طبیعی این شهرستان می‌توانیم در صورت احداث فرودگاه احمدکلا بحث توریست درمانی را در این شهرستان داشته باشیم.

ناصری با بیان اینکه اصل سرمایه‌گذاری برای ساخت و ساز در امر عمرانی، فرهنگی و درمانی  در اسلام مورد حمایت جدی است و در آموزه‌های دینی ما نیز تاکید شده است اذعان داشت: در این شهرستان جمعی از پزشکان متخصص و فوق‌تخصص اقدام به احداث بیمارستان 200 تختخوابی کردند.

وی در بازدید از پارک 700 هکتاری روستای بزچفت نیز اظهار داشت: این پارک جنگلی مکان مناسبی برای فعالیت‌های عمده از جمله ایجاد شهر بازی، تله‌کابین و تالار برای جذب گردشگران است.

این مسئول افزود: سرمایه‌گذارانی که در چارچوب قانون قصد سرمایه‌گذاری در این جنگل را داشته باشند از سوی شهرداری و مسئولان شهری استقبال می‌شوند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آموزه‌های دینی ما به گشت و گذار و سیر و سفر تاکید شده است افزود: مردم ما به این مهم توجه داشته و به‌طبع سرمایه‌گذاری نیز در این بخش بسیار سودآور است.

ناصری خاطرنشان کرد: در صورت فراهم شدن امکانات گردشگری، این منطقه ظرفیت پذیرش 100 هزار نفر گردشگر را دارد.

وی عنوان کرد: با نشستی که با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران داشتیم مقرر شد شرکت ایران خودرو با فروش 30 درصد سهام بانک پارسیان مطالبات معوق قطعه‌سازان را به مبلغ سه هزار میلیارد تومان پرداخت کند.

ناصری افزود: در نشستی که با فرمانده نیروی هوایی و تعاونی مسکن نیروی هوایی در مجلس برگزار شد مقرر شد زمین جایگزین فرودگاه در اختیار آنها قرار گرفته تا برای احداث فرودگاه اقدام قانونی انجام  و جواز احداث فرودگاه صادر شود.

مدیرعامل بیمارستان 200 تختخوابی نیکان نیز اظهار داشت: پیوند کلیه، قلب و کبد در داخل ایران با سرویس‌دهی مناسب انجام می‌گیرد اما به دلیل وضعیت بسیار مساعد آب و هوایی مازندران سعی کردیم این تخصص‌ها به مازندران و در این بیمارستان متمرکز شود.

فرید اکبریان، خدمات پزشکی ایران را در منطقه شناخته شده برشمرد و افزود: علم پزشکی ایران در بالاترین حد استاندار قرار دارد و در زمینه تکنیک تصویربرداری و حتی چاپ مقالات پژوهشی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برای تجهیز اتاق عمل این بیمارستان بیش از 20 میلیون دلار هزینه نیاز است بیان داشت: مازندران از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و در این پروژه از متخصصان این شهرستان استفاده می‌شود.

اکبریان متذکر شد: تمام اعضای هیئت موسس بیمارستان نیکان در امر احداث بیمارستان بسیار باتجربه هستند و این چهارمین تجربه ما در ساخت بیمارستان است.

سرمایه‌گذاران فنلاندی نیز در این بازدید اعلام کردند: ما قصد داریم تمام مسئولیت‌های بیمارستان نیکان را به عهده بگیریم اما نیاز به گارانتی و اطلاعات دقیق‌تر درباره میزان اهمیت این پروژه هستیم.

این سرمایه‌گذاران با اشاره به اینکه گردش مالی آنها در سال گذشته 72 میلیارد دلار بوده و سابقه ساخت بیمارستان در کشور چین را نیز دارند بیان کردند: اینکه در چه سطح و اندازه‌ای و با چه نوع امکاناتی قصد تجهیز این بیمارستان را دارید و چه استانداردی را می‌پذیرید باید کاملا مشخص باشد.

این گروه سرمایه‌گذاران فنلاندی در پایان گفتند: حاضر به انجام کار مشترک بوده و بیشتر در زمینه راه، راه‌آهن، فرودگاه و بیمارستان تمایل به همکاری داریم و برای همکاری نیازمند مشخصات و اطلاعات بیشتر برای پیگیری برای همکاری هستیم.

انتهای پیام/86009/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول