اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک عملیات امدادی 4.5 ساعته صورت گرفت

جان‌بخشی مأموران هلال‌احمر به مادر باردار و فرزندش گرفتار در برف

مدیرکل هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از امدادرسانی امدادگران هلال‌احمر این استان به مادر باردار و فرزندش در یک عملیات سنگین امدادی 4.5 ساعته خبر داد.

جان‌بخشی مأموران هلال‌احمر به مادر باردار و فرزندش گرفتار در برف

 مسعود مثنوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: امدادگران هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد شب‌گذشته جان مادر باردار و فرزندش را از خطر جدی مرگ نجات دادند.

وی ادامه داد: ساعت 4.5 عصر دیروز به ما خبر دادند که در روستای ده‌کهنه از توابع سادات محمودی و در روستایی که راه آن کاملاً زیر پوشش برف قرار گرفته مادر بارداری در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.

این مسئول امدادی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: راه روستا چنان وضعیتی داشت که هیچ امکانی برای دسترسی به پزشک نداشتند و تقریباً همه اطرافیان قطع امید کرده بودند.

وی گفت: بلافاصله با اطلاع از این وضعیت، اکیپ امدادی خود را که شامل پرستار و ماما بود به همراه یک دستگاه آمبولانس روانه منطقه کردیم.

مثنوی به اقدامات جانبی اشاره کرد و افزود: با هماهنگی که با فرماندار دنا و راه و شهرسازی آن شهرستان داشتیم، اکیپ راه و شهرسازی با خودروهای برف‌روب خود وارد عملیات امدادی شدند و توانستند راه را با مشقت فراوان بازگشایی کنند.

این مسئول گفت: امدادگران ما لحظه‌ای بر بالین این مادر و فرزند حاضر شدند که بنا به گفته مادر قبل از امدادرسانی، دیگر امیدی به زنده ماندن هر دو وجود نداشت.

مثنوی از کمک به زایمان موفق این مادر توسط تیم امدادی گفت و افزود: کودک به دلیل مشکلات تنفسی به آمبولانس برای استفاده از اکسیژن منتقل شد.سپس مادر و کودک به یاسوج و بیمارستان امام سجاد منتقل شدند که ساعاتی پیش دوباره با همراهی تیم امدادی به سلامت راهی روستای خود در منطقه سادات محمودی شدند.

مدیرکل هلال‌احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که در بارش‌های اخیر چه تعداد افراد مورد امدادرسانی هلال‌احمر قرار گرفتند از آمار رهاسازی هزار و 200 نفره و نجات در برف توسط هلال‌احمر طی سه بارش اخیر خبر داد.

انتهای پیام/2571/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول