اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس خبر داد

پیش‌بینی 300 میلیارد تومان اعتبار عمرانی دانشگاه پیام نور در کمیسیون تلفیق

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس با انتقاد از توسعه بی‌رویه مؤسسات غیرانتفاعی در مازندران از پیش‌بینی 300 میلیارد تومان اعتبار عمرانی دانشگاه پیام نور در کمیسیون تلفیق خبر داد.

پیش‌بینی 300 میلیارد تومان اعتبار عمرانی دانشگاه پیام نور در کمیسیون تلفیق

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور مازندران، قاسم احمدی‌لاشکی در مراسم جشن سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) در این دانشگاه با اشاره به تغییر مدیریت دانشگاه پیام نور گفت: فراهانی مدیری جوان، علاقه‌مند و با انگیزه است و می‌تواند مسیر توسعه علمی این دانشگاه را با طرحی جدید و با بهره‌گیری از ظرفیت و توان منابع انسانی این دانشگاه استمرار دهد.

وی برگزاری آزمون‌های استاندارد پایان ترم، آزمون بدون کاغذ و درآمدهای اختصاصی را از ویژگی‌های دانشگاه پیام نور برشمرد.

احمدی لاشکی گفت: مجلس از برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه پیام نور حمایت می‌کند و در این راستا میزان اعتبار عمرانی این دانشگاه در کمسیون تلفیق 300 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از میزان در نظر گرفته شده توسط دولت بیشتر است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از توسعه بی‌رویه مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در مازندران گفت: از 300 مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی فعال در سطح کشور، 51 مؤسسه در استان مازندران قرار دارد که توسعه آنها باعث تضعیف دانشگاه‌های دولتی می‌شود.

وی گفت: برای سال آینده حدود 2 میلیارد تومان اعتبار به دانشگاه فرهنگیان مازندران اختصاص می‌یابد.

این مسئول با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر دو مقوله علم و اقتصاد تصریح کرد: زیربنایی‌ترین نیازهای کشور نیازهای علمی است بنابراین ضروری است که دولت از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حمایت کند.

این نماینده مجلس با اشاره به بودجه 194 هزار میلیارد تومانی سال 1393 کشور افزود: 19 هزار میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش و حدود 11 هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌ها اختصاص دارد که بیشترین آن صرف تامین حقوق کارکنان می‌شود.

وی از کاهش رشد جمعیت دانشجویی کشور در سال اخیر خبر داد و گفت: جمعیت داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون سراسری از یک میلیون و 200 هزار داوطلب به 820 هزار نفر در سال 1392 کاهش یافت که 54 درصد متقاضی تحصیل در دانشگاه پیام نور بودند.

دبیر مجمع نمایندگان مردم مازندران وضعیت اقتصادی کشور را نگران‌کننده دانست و با اشاره به وجود تورم، گرانی و بیکاری خواستار بهبود معیشت و وضعیت اقتصادی مردم شد.

به گفته وی تا رسیدن به شاخص‌های مطلوب اقتصادی هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/2296/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول