اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

توسعه سرمایه‌گذاری و صادرات اولویت نخست اصفهان است

استاندار اصفهان گفت: توسعه سرمایه‌گذاری و صادرات اولویت نخست استان است.

توسعه سرمایه‌گذاری و صادرات اولویت نخست اصفهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که پیرامون موانع و راهکارهای توسعه صادرات استان در محل اتاق بازرگانی تشکیل شد، بر برنامه‌ریزی مدون برای برطرف کردن موانع توسعه صادرات استان تأکید کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری سمینار دو روزه استانداران اضافه کرد: در این جلسه دو روزه که با حضور تعدادی از مقامات و وزرا تشکیل شد، رئیس‌جمهور در خصوص حمایت، همکاری و هم‌افزایی با بخش خصوصی برای پیشبرد امور تأکید فراوان داشت و معاون اول رئیس‌جمهور نیز به طور مشخص بر برگزاری منظم جلسات شورای گفت‌وگوی تأکید کرد.

وی بررسی مسائل مربوط به سرمایه‌گذاری را از جمله موارد مهمی برشمرد که در طول دو روز گردهمایی استانداران مطرح و مقرر شد، نتایج حاصل از جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان‌ها برای نهاد مربوطه در تهران ارسال شود.

زرگرپور اظهارامیدواری کرد؛ تمامی این تأکیدات و جلسات موجب ایجاد فضای مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری و صادرات شود.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح موضوع استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای کمک و حمایت از سرمایه‌گذاری و صادرات در گردهمایی استانداران خاطرنشان کرد: در این همایش تأکید شد برای کمک و حمایت از سرمایه‌گذاری و صادرات هیچ محدودیتی وجود ندارد و استان‌ها برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، باید رقابت کنند، لذا لازم است اتاق بازرگانی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، به‌ صورت فعال‌تر برای جذب منابع صندوق اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ما هم به عملکرد اتاق بازرگانی باور داریم و هم به اینکه مسائل استان را با کمک بخش خصوصی باید به‌ پیش برد، لذا دستگاه‌های اجرایی در شورای گفت‌وگو باید فعالانه همراه با ارائه نقطه‌نظرات شرکت کنند.

استاندار اصفهان تأکید کرد: سرمایه‌گریزی یکی از واقعیت‌های استان است و بنده در گام اول به دنبال کاهش این موضوع هستم و در گام دوم توسعه سرمایه‌گذاری و صادرات را در نظر دارم.

زرگرپور با اشاره به برخی از موانع صادرات اصفهان از قبیل قوانین و مقررات دست و پاگیر، برداشت‌های سلیقه‌ای، شرایط فعلی حاکم بر جامعه، فقدان وجود سند و برنامه راهبردی توسعه بخش تجارت بین‌المللی در استان، بالا بودن هزینه‌های تولید، پایین بودن بهره‌وری و عدم تناسب سیستم حمل‌ و نقل داخلی و بین‌المللی با نیاز و جایگاه استان گفت: با بررسی این مشکلات و تقسیم آن به دو دسته ملی و استانی، تصمیمات لازم را برای ارائه راهکارها جهت توسعه صادرات اتخاذ می‌کنیم.

شایان ‌ذکر است، در دهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، 17 مورد از موانع و 44 مورد راهکار برای توسعه صادرات استان که قبلاً در جلسات کمیته‌ها و کارگروه‌ها بررسی و پیشنهاد شده بود، مطرح شد و تعدادی از آنها به تصویب رسید.

انتهای پیام/2301/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول