اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس مطرح کرد

تخصیص 2 درصدی بودجه طرح پزشک خانواده در کشور

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: از 2 هزار و 65 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده برای طرح پزشک خانواده تنها دو درصد آن در کل کشور و معادل 40 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

تخصیص 2 درصدی بودجه طرح پزشک خانواده در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، ضرغام صادقی در جلسه انجمن پزشکان عمومی استان فارس که با حضور طریقت منفرد، وزیر پیشین بهداشت در کابینه دهم و اعضای شورای عالی نظام پزشکی کشور در شیراز برگزار شد، به بررسی طرح پزشک خانواده در فارس پرداخت و اظهار داشت: این طرح کشوری بوده که نه تنها در ایران بلکه در 60 کشور دنیا نیز عملیاتی شده است.

وی عدالت در خدمات‌رسانی، صرفه‌جویی در منابع و برخورداری مردم از خدمات پایه‌ای سلامت را مهمترین هدف اجرای این طرح ذکر و خاطرنشان کرد: این طرح یک تکلیف قانونی است و باید کسانی که در این طرح ورود پیدا کرده‌اند از آموزش لازم برخوردار باشند.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: تیمی که وارد اجرای طرح پزشک خانواده شده است، باید هماهنگی کامل با دو وزارتخانه بهداشت و رفاه را داشته باشد.

صادقی در ادامه اعتبارات، هماهنگی و آموزش لازم را سه نیاز عمده طرح پزشک خانواده برشمرد و گفت: در قسمت اعتبارات 2 هزار و 65 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که تاکنون تنها دو درصد آن در کل کشور و معادل 40 میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: نقاط ضعف اجرایی این طرح باید در یک تیم کارشناسی قوی بررسی شود تا مردم و تیم اجرا کننده آن با یک تشریک مساعی طرح را پیش ببرند و تا زمانی که ارزیابی‌ها این نکته را به ما منتقل نکند که اجرای این طرح از کمترین نواقص برخوردار است آن را به سایر استان‌ها تسری ندهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: باید اغنای کامل افراد دخیل در طرح پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران به وجود آید و پس از آن، با شیوه اجرایی بهتر و گام‌های مؤثرتر در دیگر استان‌ها اجرا شود.

صادقی بیان کرد: شاهد وجود اعتراضاتی در اجرای طرح پزشک خانواده هستیم که نواقص آن نیازمند یک بازنگری جدی است تا رضایت مردم و اجراکنندگان تأمین شود.

وی در پایان بیان کرد: در عین حال کاستی‌هایی که در اجرای طرح پزشک خانواده در فارس وجود دارد، فعالیت سیستم درمانی این استان در ارائه خدمات به مردم در این طرح، قابل تقدیر است.

انتهای پیام/‌2448/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول