اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل:

رشد جمعیت در اردبیل کمتر از سه دهم درصد است

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: رشد جمعیت در کشور ما در وضعیت متوسط 1.3 دهم درصدی قرار دارد در حالی‌که این رشد جمعیت در استان اردبیل کمتر از سه دهم درصد است.

رشد جمعیت در اردبیل کمتر از سه دهم درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدباقر بهشتی عصر امروز در مراسم معارفه معاون جدید برنامه‌ریزی استاندار اردبیل اظهار داشت: در مسیر توسعه همه‌جانبه استان ما امروز به یک تغییر نگرش جدی نیاز داریم که باید همه دست به دست هم دهیم تا این تغییر نگرش که همان تحول در دیدگاه‌ است، رخ بدهد.

وی تصریح کرد: ‌راه جدیدی که برای توسعه استان توصیه شده گذر از روش‌های کلاسیک و سنتی است که به مانند پیروزی در جنگ که در اوایل با روش‌های عادی وارد میدان شدیم اما با شکوفایی استعدادها و اعتماد به جوانان توانستیم پیروز جنگ هشت ساله شویم امروز نیز در سنگر اقتصادی به چنین روحیه و رویکردی نیاز داریم.

بهشتی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ما با گذر از مدیریت هزینه‌ای باید به سمتی حرکت کنیم تا از ظرفیت‌ها و امکانات موجود استان به معنای واقع‌بینانه استفاده کنیم و با توجه به شاخص‌هایی که در سطح ملی از آن برخوردار هستیم جایگاه خودمان را ارتقا دهیم.

این مسئول اضافه کرد: استان اردبیل استانی مهاجر فرست است و اگر به رشد جمعیت استان در 35 سال اخیر نگاهی بیندازیم متوجه می‌شویم که رشد جمعیت در این استان کمتر از میانگین کشوری و در حدود سه دهم درصد است.

وی با یادآوری اینکه سهم ما از جمعیت کشور 1.7 درصد اما سهم این استان از تولید کمتر از یک درصد است، بیان کرد: در تولید ناخالص و درآمد سرانه نیز وضعیت استان اردبیل به نسبت متوسط کشور 40 درصد از رقم موجود کمتر است و این خود سبب شده تا به یک استان فقیر و کمتر توسعه یافته تبدیل شویم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل یادآور شد:‌ چهار درصد تولید کشاورزی کشور در اردبیل انجام می‌شود و بعد از کشاورزی مزیت دوم ما بخش ساختمان و مسکن است به طوری‌که 2.17 درصد کل تولیدات حوزه ساختمان در استان اردبیل انجام می‌شود در حالی که در بخش خدمات، صنعت و حتی گردشگری با وجود مزیت بالا ضعیف عمل کردیم.

بهشتی ادامه داد: در بخش کشاورزی کمتر از پنج درصد شاغلان ما به این حوزه ورود پیدا کردند در حالی که می‌توانیم بخش عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به حضور کارآمد در این بخش سوق دهیم.

وی با ارائه یک آمار جالب گفت: در کشور 36 درصد شاغلان ما به تنهایی کار می‌کنند اما این میانگین در استان اردبیل 44 درصد است به طوری‌که علاقمندی به کار انفرادی در این استان بسیار بالاست.

بهشتی از صاحبان فرهنگ، حوزه تحقیق و پژوهش خواست دلیل این امر را بیشتر جستجو کرده و زمینه حرکت به سمت کار فرهنگی با مشارکت اقتصادی بالا را بهتر و شایسته فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم سید حامد عاملی که پیش از این به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل معرفی شده و به دلیل مأموریت در تهران در جلسه حاضر نبود تودیع و بهشتی به عنوان معاون جدید برنامه‌ریزی استان اردبیل معرفی شد.

استاندار اردبیل در معرفی معاون جدید برنامه‌ریزی با قدردانی از تلاش‌های سید حامد عاملی از دکتر بهشتی به عنوان استاد دانشگاه و فارغ‌التحصیل دکترای اقتصاد توسعه از دانشگاه استرالیا یاد کرد و گفت: بهشتی متولد شهرستان گرمی است که پیش از این در سمت رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان شرقی،‌ معاون دانشگاه تبریز و عضو شورای شهر تبریز فعالیت داشته و امید می‌رود از ظرفیت‌های مالی و منابع اعتباری متعدد کشور که حتی از بودجه سالانه کشور بیشتر است، بهتر و بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/62001/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول