اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای اداری استان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل معارفه شد

شورای اداری استان اردبیل در دولت یازدهم در حالی برای اولین بار برگزار شد که همراه با تودیع عباس دستباز معاون سابق سیاسی و امنیتی و معارفه طاهر شریفی معاون جدید سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل معارفه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز بعد از معرفی مختصری از شرح حال معاونت جدید سیاسی و امنیتی استاندار جدید اردبیل شریفی به زبان استاندار اردبیل به همراه خواسته‌های استاندار اردبیل انجام شد، طاهر شریفی به صورت رسمی معاونت سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل را عهده‌دار شد تا فعالیت خود را در این حوزه شروع کند.

استاندار اردبیل در معارفه شریفی، با قدردانی از تلاش‌های عباس دستباز در دوران مسئولیت خود در این معاونت که همراه با صداقت و خلوص نیت بوده و بعد از بازنشستگی امکان ادامه همکاری با او وجود نداشته شریفی را فوق لیسانس جامعه‌شناسی و دارای سابقه کار در معاونت‌ها و مسئولیت‌های مختلف وزارت کشور و قائم مقامی رادیو ایران معرفی کرد و گفت: انتظار داریم معاون جدید سیاسی و امنیتی استاندار در برنامه‌های دولت تدبیر و امید و اجرای آنها به ایجاد وفاق و همدلی بیشتر با تکیه بر نخبگان همت کرده و از ظرفیت فعالان سیاسی، اجتماعی، صنفی و احزاب استفاده کند.

مجید خدابخش افزود: وظیفه ما ایجاد وحدت، تعامل و همدلی بیشتر است تا با استفاده از ظرفیت اجتماعی، توسعه اقتصادی، توجه به سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد بتوانیم کارها را شایسته و مطلوب رو به جلو به پیش ببریم.

در ادامه این مراسم معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: بنده سعی می‌کنم تا با جهت‌گیری مناسب مدیریت نوین را جایگزین مدیریت‌های سنتی و نگاه‌های از رده خارج شده گذشته کنم و با ایجاد ظرفیت‌های مناسب در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی به یک وحدت و همگرایی مطلوب کمک کنم.

طاهر شریفی خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد تا زیرساخت‌های امنیتی با تعطیلی برخی از واحدها و کارخانجات تولیدی دچار خلأ شود چرا که ما در این حوزه به پایداری امنیت روانی، اقتصادی و اجتماعی نیاز داریم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در حوزه سیاسی به تقویت، انسجام، وحدت، همگرایی و پیشبرد امور با بلوغ سیاسی بدون تنش خاص و فضای باز تعاملی نیاز داریم و امیدواریم با تحکیم مبانی امنیتی و شاخص‌های زیرساختی در این حوزه بهتر از گذشته اهداف را رو به جلو حرکت دهیم.

شریفی اضافه کرد: احساس امنیت بیشتر از خود امنیت می‌تواند در کاهش تنش‌های اجتماعی مؤثر باشد که در این زمینه در کنار تقویت زیرساخت‌های امنیت عمومی سعی می‌کنیم از ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی بهتر و شایسته استفاده کنیم.

وی یادآور شد: آینده‌نگری در توسعه اجتماعی مغفول مانده و باید با گذر از روزمرگی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا حفظ مبانی ارزشی و اعتقادی جامعه اسلامی مد نظر باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اذعان به تنوع فرهنگی در جامعه ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا این تنوع فرهنگی به شکوفایی هر چه بیشتر و بهتر منجر شود.

استان اردبیل در جرایم در وضعیت سفید قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سابق سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در این مراسم گفت:‌ ما در هشت سال گذشته در حوزه سیاسی و امنیتی تلاش کردیم تا جلسات کمیسیون‌ها به موقع برگزار شده و مشاوران امین برای استانداران باشیم.

عباس دستباز برگزاری هفت انتخابات را در این استان با امنیت بالا و کاستن از برخی حساسیت‌های قومی و قبیله‌ای یادآور شد و افزود: راه‌اندازی دفتر امور خارجه، ارتقای یک شهرستان، چهار بخش، شش شهر، پنج دهیاری و پیشنهاد افزایش چهار شهرستان و هفت شهر در کارگروه‌های تخصصی از اقدامات معاونت سیاسی و امنیتی در هشت سال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: ما در فضای دانشجویی، کارگری و صنوف مختلف اجازه ندادیم اعتراضات و ناامنی‌ها به وجود آید و استان اردبیل با کمترین وقوع جرایم استان سفید بوده اما در سرقت و نزاع دسته جمعی به تبع افزایش آمار در سایر استان‌ها این وضعیت در استان اردبیل نیز کم و بیش وجود داشته است.

دستباز به کنترل مناسب مرزها و مبارزه قاطع با قاچاق مواد مخدر، کالا و ارز اشاره کرد و اظهار داشت: استان اردبیل در شاخص‌های امنیتی جز استان‌های برتر و ممتاز است.

این مسئول تحصیل 70 هزار دانشجو، راه‌اندازی 70 مرکز علمی و دانشگاهی، راه‌اندازی 40 رشته دکترا و 100 رشته کارشناسی ارشد، ارتقای 2.5 برابری در شاخص‌های کتاب و کتاب‌خوانی، افزایش انتشار کتاب تا 100 جلد، افزایش نشریات محلی تا 51 نشریه و بسیاری از اقدامات دیگر را از عملکرد هشت ساله دولت نهم و دهم برشمرد.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول