اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابلسر:

شهدای مظهر عقلانیت دینی و مدافع عدالت هستند

امام جمعه بابلسر گفت: شهدای ما مظهر عقلانیت دینی و مدافع حقانیت و عدالت هستند.

شهدای مظهر عقلانیت دینی و مدافع عدالت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر طلابیان بعد از ظهر امروز در مراسم سوم شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در مسجد امام حسن عسگری کاظم‌آباد بابلسر اظهار داشت:در زمانی که همگان می‌دانند حرمت خون این شهیدان گرانقدر آنقدر زیاد است که مانع انحراف مسیر جوانان می‌شود، عده‌ای در گوشه و کنار ساز مخالف می‌زنند.

وی با بیان اینکه عده‌ای می پرسند آیا از نظر اسلامی صحیح است ما به شهدایی که مدتی از شهادتشان گذشته و تنها مقداری از استخوانشان را آورده‌اند افتخار کنیم و مخارج هنگفتی را صرف مراسم عزایشان کنیم بیان داشت: آیا سخنی محکم‌تر از این که وقتی به قرآن مراجعه می‌کنیم خداوند در آیه‌ای خطاب به پیامبر می‌فرماید مبادا گمان کنی کسانی که در راه من به شهادت رسیده‌اند مرده‌اند، بلکه آنها زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

طلابیان شهدا را مایه رحمت و برکات خدا بر زمین دانست و گفت: یک عده نمی‌توانند این برکت و رحمت الهی را ببینند برای همین تلاش می‌کنند از این رحمت و برکت الهی به نفع خود استفاده کنند پس اختلافات را دامن می‌زنند و مسائل مختلفی نقل می‌کنند.

خطیب جمعه بابلسر با بیان اینکه عواطف و احساسات جزئی از خلقت ذاتی انسان است  اذعان داشت: باید این عواطف و احساسات را در مسیر درست و الهی قرار دهیم و کاری نکنیم دشمن از عواطف و احساسات ما به نفع خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه شهدای ما راضی نیستند عده‌ای با عواطف و احساسات نادرست خود از مسیر درست منحرف شوند خاطرنشان کرد: عده‌ای با تهمت و افترا به دیگران می‌خواهند از شهیدان دفاع کنند که کاری بس ناپسند و غیراخلاقی است.

طلابیان شهدا را نمونه انسان‎‌های کاملی دانست که عواطف و احساسات خود را همراه با عقلانیت الهی کردند بیان داشت: شهدا از همه خواسته‌های خود دل بریدند و برای دفاع از مرز و بوم کشور خود از جان خود گذشتند.

وی افزود: برای همین است که حرکت عظیم ایثار، شهادت، جهاد و فداکاری در کشور ما در بین همه اقشار جامعه خود را نشان می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: برای دفاع از شهید صرف داشتن احساسات و عواطف کافی نیست بلکه باید آن را با استدلال، منطق و عقلانیت همراه کنیم.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه شهدای ما مظهر عقلانیت دینی و مدافع حقانیت و عدالت بودند اذعان داشت: این یک افتخار بزرگ است و به این دلیل است ما نسبت به شهدا احساسات نشان می‌دهیم و به وجودشان افتخار می‌کنیم همان‌طور که ائمه معصومین در حساس‌ترین شرایط به شهدا افتخار می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای از ما نیستند ولی در این شرایط تلاش می‌کنند خود را جزء ما نشان دهند افزود: عده‌ای می‌گویند چرا شما به مقداری استخوان پوسیده افتخار می‌کنید ما هم در جواب آنها می‌گوییم اینها استخوان پوسیده نیستند بلکه سرافرازان نامداری هستند که ملکوت برای آنها جشن برپا می‌کند.

طلابیان در پایان خاطرنشان کرد: امروز در این مکان جمع شده‌ایم تا به دنیا بگوییم شهدای ما تنها نیستند شما فکر می‌کنید اینها یک مشت استخوان هستند اما باید بدانید جوانان و مردم کشور ما با الگو از این شهیدان گرانقدر هرگز در برابر شما تسلیم نمی‌شوند.

انتهای پیام/86010/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول