اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

بوی خشکی هنر اصفهان همچون زاینده‌رود به مشام می‌رسد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز باید برای هنر اصفهان چاره‌اندیشی کرد، چرا که بوی خشکی هنر اصفهان، همچون زاینده‌رود به مشام می‌رسد، زاینده‌رود را از شهرمان گرفته‌اند، اگر هنر نیز از دست برود، از اصفهان چیزی نمی‌ماند.

بوی خشکی هنر اصفهان همچون زاینده‌رود به مشام می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی باقربیگی پیش از ظهر امروز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه مردم و مسئولان باید روز‌هایی را به یاد آورند که گوشه، گوشه این شهر، هنر همچون نهر‌ها و مادی‌های زاینده‌رود جاری بود، اظهار کرد: زمانی هر گوشه این شهر کارگاهی از هنروری و هنر ورزی بود.

وی با اشاره به اینکه زمانی اصفهان دارای کارگاه‌های بسیاری چون کارگاه‌های تئاتر، فیلم‌سازی، منبت‌کاری، مینا‌کاری، قلم‌زنی، پوست‌دوزی، ملیله‌سازی، نگار‌گری، نقاشی و صدها هنر دیگر بوده است، اضافه کرد: اما در حال حاضر هنر در شهر اصفهان در چه جایگاهی قرار دارد و مسئولان در دهه‌های معاصر برای هنر اصفهان چه اقدامی انجام داده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه استاندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر باید برای هنر اصفهان چاره‌اندیشی کنند، چرا که بوی خشکی هنر اصفهان، همچون زاینده‌رود به مشام می‌رسد، تصریح کرد: زاینده‌رود را از شهرمان گرفته‌اند، اگر هنر نیز از دست برود، اصفهان چه می‌ماند.

وی با بیان اینکه من امیدوار هستم و هرگز به دنبال سیاه‌نمایی نبوده و نیستم، ادامه داد: مسئولان باید به‌جای کار‌های سطحی، فکر و چاره‌ای اساسی برای فرهنگ و هنر اصفهان بیندیشند و نباید بافرهنگ و هنر اصفهان به‌صورت سلیقه‌ای و سیاسی برخورد شود.

باقربیگی تشکیل و راه‌اندازی ستاد بحرانی را برای رسیدگی به وضعیت هنر و فرهنگ شهر اصفهان ضروری دانست و تاکید کرد: در حال حاضر سرمایه‌ها و سد فرهنگ و هنر شهر نیز در حال تهی شدن است و رسیدگی به این وضعیت به یک عزم جدی از سوی تمام مسئولان نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه البته شهرداری اصفهان نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین مدیر اجرایی در شهر باید راهی نو را در راستای فرهنگ و هنر شهر در پیش بگیرد، افزود: شهرداری باید بودجه فرهنگی خود را با استفاده از نیرو‌های متخصص و توانمند در راستای منافع فرهنگ و هنر نصف جهان به‌کار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه‌ ای کاش بازو‌های اجرایی توانمند‌تری نیز در خدمت این فکر نو و جدید قرار می‌گرفت، گفت: در حال حاضر کاربری‌های سالن‌های سینمای موجود در اصفهان در حال تغییر است و مسئولان باید از این موضوع جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه سالن‌های سینمای موجود در اصفهان برای توسعه فرهنگ و هنر در میان مردم باید افزایش پیدا کند، اظهار کرد: تعداد صندلی‌های سینما‌های اصفهان از 10هزار صندلی به سه هزار صندلی رسیده است.

باقر بیگی ادامه داد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب هنر در جمهوری اسلامی ایران یک وسیله و ابزار و از شمار بهترین‌ها است، اگر جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن و یا ایده‌ای برای عرضه کردن دارد، این عرضه باید با بهترین شیوه‌ها که هنر است، انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه نقش بسیار بزرگی در اشاعه و ترویج فرهنگ یک جامعه دارد، تصریح کرد: البته استفاده نا‌صحیح از رسانه یک آفت بزرگ برای فرهنگ و هنر یک شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رسانه ملی ما این روز‌ها دچار یک تنگنای مالی شده، که البته این بیماری ممکن است که در هر جایی رخ بدهد، اضافه کرد: اما اهمیت رسانه در این بوده که ما امروز درگیر یک جنگ نرم هستیم و رسانه به‌عنوان قوی‌ترین سلاح دشمنان ما است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این موضوع هر شخصی باید در حد توان، دارویی شفا‌بخش برای رسانه ملی به‌عنوان سلاح میهنمان فراهم کند، تصریح کرد: در حال حاضر در جنگی نا‌برابر، اما از نوع نرم آن قرار داریم و باید ثبات کنیم که نصف جهان دیار شیران است.

باقر بیگی شهرداری را یک ارگان مردمی دانست و ادامه داد: شهرداری پول مردم را برای خود آنها هزینه می‌کند و پول مردم باید برای شادی، تفریح، هنر، فرهنگ، رسانه، زیبایی، پاکیزگی، آسایش و بسیاری از موارد عمرانی و خدماتی هزینه شود.

انتهای پیام/63004/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول